Gå til innhold

Hjemmekinospiller hdmi til dvi-d monitor?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Heisann, får ikke bilde på min Packard Bell Viseo 230ws med den tiltenkte hjemmekinospilleren LG LHB625. Når jeg slår disse på kommer det ett lite blink av LG logoen på skjermen før den går i sort. Setter inn en DVD og trykker på enterknappen på fjernkontrollen så kommer det opp "Signal not supported" på skjermen. Har koblet Hjemmekinospilleren opp til TV'n og endret innstillingene til 576 og RGB men fortsatt det samme. Da det ikke er hdmi inngang på skjermen bruker jeg en overgang fra dvi. Noen som har forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Så her er det bare å gi opp? Har prøvd å google litt, slik jeg forstår det kan det være noe med "refresh rate". Det skjermen har 75Hz refresh rate, har ingen anelse hva surroundspilleren har. Men det må da finnes en overgang som oversetter dette til 75Hz?

Lenke til kommentar

Når det står på skjermen din at "Signal not supported", så betyr det at skjermen gjenkjenner at det er et signal på vei inn, men at skjermen ikke støtter dette signalet. Det kan være en av, eller to ting:

 

1. Skjermen kan ikke skalere opp denne oppløsningen til sin egen oppløsning.

 

2. Skjermen kan ikke de-interlace videosignalet.

 

Et "rent" DVD videosignal er på 576 scanlinjer, og sendes interlaced. Dvs. En "Frame" (et bilde) består av 2 "Fields" (2 delbilder) der hver field er annenhver linje i et bilde. For å sette dette sammen til et bilde uten annenhver linje svart, må signalet de-interlace'es.

 

Her er hvilke oppløsninger monitoren din støtter i følge manualen:

 

post-29200-0-05595200-1446376846_thumb.jpg

 

Du må altså sette LG spilleren til en av disse signalene. 75hz er som du ser kun aktuelt for en oppløsning. Men da oppgis altså skjermens frekvens som det den maks kan gi. Om LG spilleren sier at den har en 24fps mode, må du ikke velge det med denne monitoren. 1080 og 50Hz vil være best til DVD. Om det ikke fungere kan du prøve 1080 og 60Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...