stashdesign Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg har dette skjermkortet i maskinen min: zotac geforce gtx 780 3gb physx cuda Det har 2 stk DVI utganger, 1 stk HDMI + 1 stk displayport. Vil det fungere med 4 skjermer i bruk. Kan jeg evt. benytte HDMI på hovedkort for skjerm nummer 4. Skjerm nummer 4 skal kun vise samme skjermbilde som skjerm nummer 3.Er løsningne en HDMI-splitter? Vil det da grafikken bli dårligere ved bruk av splitter? Kenneth Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 780 skal støtte 4 skjermer ja, men du må bruke alle utgangene, altså ingen splittere eller noe slikt. Adaptere til andre digitale standarder burde gå fint. I verste fall kan du bruke HDMI fra hovedkortet, men dette må stilles inn i bios, da defaultsettings er å deaktivere skjermkontakter på hovedkortet straks du kobler i et skjermkort. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Quad simultaneous display capable Hvis du for eksempel skal bruke HDMI til skjerm 3, så skal det ikke være noe i veien for å bruke en 2 veis HDMI splitter til skjerm 3 og 4. Bortsett fra at det til Netflix el. kan bli trøbbel om ikke splitteren støtter HDCP. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Husk at en HDMI splitter gir deg ikke 2 ulike bilder. Den vil bare klone de to bildene over 2 skjermer. Skal du ha ulike bilder må du gå fra ulike utganger, noe kortet ditt tillater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå