jellybean Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg prøver å koble opp pc'en til tv. Tv har scart og pc en s-video pluss en plugg til å sette inn i høytalerutgangen på maskina. Lyden funker ok, men bildet er svart/hvitt. Skjermkortet jeg har er kun det som var i maskina da jeg kjøpte den(intel 82810 graphic controller) Instillingen står på pal-b. Jeg har oppdatert driveren uten at dette hjalp. Nå er ikke properties mulighetene på dette kortet de helt store så jeg vet rett og slett ikke mer jeg kan prøve/trykke på. Noen som har en ide? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Kjør på med vanlig phono kabel i stedet for s-video, og se om du får farger da. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Eller sett TV'en til å motta de rette signalene. På mitt TV må AV-inngangen settes til å motta signaler som s-video. Hvis ikke vises bildet som sort/hvitt. Endret 14. november 2003 av Shio Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Svarer som vanlig: De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå