Cowman the Wuzz Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Skal reinstallere Windows 8.1 i morgen på min bærbare datamaskin. Helt clean install på ny SSD, for deretter å oppgradere til Windows 10. Jeg må selvfølgelig ha drivere, lastes ned automatisk fra nettet. Men for å komme på nett må jeg ha nettverksdriver. Da er mitt store spørsmål: Trenger jeg da en ekstra driver for å kunne bruke f.eks det optiske drevet, for å installere nettverksdriveren? Evt. hvordan får jeg det? Dette er virkelig ikke mitt fagfelt, så all anstendig hjelp duger. Takk på forhånd. Min PC: MSI GP60-2PE Leopard 15" Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Hei, Kan du ikke laste ned nettverk-kort driveren nå og legge den over på en minnepinne, USB HDD etc. Når du har fått inn reinstallert Windows igjen så kobler du inn enheten og installerer driveren! Skal ikke ha behov for noe driver til USB 2 Endret 28. oktober 2015 av neptun22 Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 oki, takk ) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Bare spør: Hvorfor ikke oppgradere til Windows 10 først, for så å ta en clean install av Windows 10? Egentlig ikke nødvendig hvis du under oppgraderingen velger "behold ingenting". Hvorfor re-installere Windows 8.1 først? Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg prøvde da jeg først fikk oppgradere til win10 da det var nytt. Idioten meg oppgraderte, og trodde da at det gikk an å reinstallere windows 10 clean etterpå, etter at jeg oppgraderte første gangen. Viste seg at det kun gjelder som oppgradering og ikke clean install, så måtte bite i meg sjela og besøke nerd herd på elkjøp. Måtte da reinstallere windows 8.1, få slengt inn nettverksdrivere og deretter oppgradere igjen.. Vet ikke om det er blitt forandret i det siste, men dette funket, så da blir det slik Som sagt, data er ikke mitt felt Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Skjønner ikke problemet. Oppdater til Win10, velg "tilbakestill PCen", velg deretter å ikke beholde noen filer eller innstillinger. Da har du en helt fersk Win10 installasjon uten noe tull. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Da skulle du spurt her på forumet eller bestemor Google. Det er fullt mulig å ta en clean install av Windows ETTER at man har oppgradert og aktivert. Det er slik at "hardware ID" (en unik ID per PC) lagres på Microsofts aktiveringsservere. Så når du tar en clean install, hopper du over inntasting av produktnøkkel og Windows 10 skal automatisk aktiveres siden din "hardware ID" gjenkjennes. Fom. Windows 10 oppdateringen som kommer snart ("fall update" - kodenavn "Treshold 2"), så skal setup også godta produktnøkler ment for Windows 7 / 8.1 som har vært aktivert på samme PC. Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Alt er som det skal være nå med windows 10 installert på ssd'n, driveren jeg trengte info om kjørte meget glatt inn via usb 2.0 fra den eksterne harddisken, og en meget fornøyd kar her. Skal wipe den gamle harddisken i morgen så jeg kan bruke den som ekstra lagring. Meget velstående. Kan stenge tråden eller fjerne den helt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå