Cthulhu Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 MSI Cubi N klarer seg med passiv kjøling.Lille Cubi blir helt lydløs Lenke til kommentar
tHz Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Lite lyd er en stor fordel med passiv kjøling, men jeg vil påstå at støv er en enda viktigere faktor. Om man skal ha en enhet som står på 24/7 blir det veldig for mye støv i en enhet med aktiv kjøling. Det blir litt som å ha en litt svak støvsuger stående på hele tiden. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 For mitt bruk ble den akkurat uaktuell. Fordelen med Cubi er at den har HDMI og Mini Displayport. Den nye har bare HDMI og VGA, VGA? Analog kabling? I 2015? Neitakk. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Synes det er på tide at noen utviklere en fjærbelastet utløser for 2,5" disker, slik at man kan ha en smal sprekk å dytte SSD-diskene sine inn i, som om det skulle være et minnekort. Det hadde gjort bruken av sånne små enheter ekstra givende, dersom man liker å bytte om på OS, eller disker av en eller annen grunn 2 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Synes det er på tide at noen utviklere en fjærbelastet utløser for 2,5" disker, slik at man kan ha en smal sprekk å dytte SSD-diskene sine inn i, som om det skulle være et minnekort. Det hadde gjort bruken av sånne små enheter ekstra givende, dersom man liker å bytte om på OS, eller disker av en eller annen grunn Du får kjøpe deg en stor og rask minnepinne. Så kan du bytte o så ofte du vil. Kjører openelec fra minnepinne på min nuc i3. Og win10 fra ssd. Så kan man lett bytte mellom OS. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Men, får man TRIM da, på minnepenner? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Alternativt har du jo disk dock på usb. Men det blir vel det samme anngående TRIM funksjon. Openelec fra minnepinne fungerer i hvertfall glimrende uten TRIM, men det er jo en veldig spesifisert distro med lite plasskrav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå