AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hei Som tittelen sier så stammer jeg, dette er noe jeg alltid har gjort. Jeg er 20 år gammel har gjennomført et år i forsvaret og et på folkehøgskole, dette har da fungert helt fint siden jeg har lært meg å ikke tenke noe over det. Men nå som jeg trenger jobb så blir dette et problem, på 99% av alle søknader skriver arbeidsgiver at de trenger som som er gode muntlig og skriftlig, da blir jo dette et problem for meg. Så hva skal jeg gjøre? Sitte der på et intervju og såvidt klare å snakke? tipper arbeidsgiver gir lett den jobben til noen andre. Skriver dette for å kanskje få andres synspunkter, siden dette er en ting jeg har tenkt en god del på. mvh Gutt20 Anonymous poster hash: 1c972...126 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Er kanskje en idé å unngå jobber der det er veldig mye telefonsnakking? Ser for meg at det er bedre å kommunisere ansikt til ansikt, eller per epost. Så lenge du har det i bakhodet med tanke på hva slags jobb du ønsker deg, og kommer deg langt nok til ett intervju, så ser jeg for meg at stamming ikke vil være ett tema :-) 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Dersom du har alle kvalifikasjonar i orden og er ein generelt likandes kar so vil dei aller, aller færraste arbeidsgjevarar bry seg om stamming. Og dei som bryr seg vil du gjerne ikkje jobbe for uansett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 En jeg kjenner stammer og jobber med salg og markedsføring opp mot kunder, så helt håpløst er det ikke. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hvis du synes dette er vanskelig kan du jo sjekke med NAV ang. IA-ordningen. Det er mange jobber som ikke krever at du må kommunisere muntlig, evt at det er så lite at det ikke er noe praktisk problem. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Takker for svar, har blitt innkalt til et intervju imorgen som vekter, jeg har alle kvalifikasjonene og alt skal være i orden sånn sett, men så er det bare dette med kommunikasjonen som er et enormt problem for meg. Anonymous poster hash: 1c972...126 Lenke til kommentar
BlackNeckLiama Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Møter ofte kunder/ansatte som stammer. Senest i går jobbet jeg med en.Noen stammer mer enn andre. Det er ihvertfall ingen grunn til å ikke få jobb, men telefonselger eller hard kundeservice med mye snakking er ofte ikke naturlige yrker. Hvilken retning tok du på videregående. Jobb i matbutikk Har du førerkort? Postbud. Osv.... Vekter? Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Kjenner faktisk to karer som stammer veldig mye. Den ene jobber innen psykiatrien og den andre jobber på en dagligvarebutikk. Tror ikke du scorer noe mer negativt pga. at du stammer. Hvertfall ikke hvis det bare gjelder en vekterjobb. Hadde det vært noe telefonsalg eller kundeservice på telefon så kanskje. Lenke til kommentar
BlackNeckLiama Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Skriftlig sett, så vil jeg si at du ikke har noe problem med å gjøre deg forstått. Kanskje digital support eller kundeservice. Altså svare på kundemailhenvendelser Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg er langt ifra den verste, kan fint gå en måned med å snakke 100%, så kan den neste måneden/ukene være ganske ille og snakking blir vanskelig for meg. Anonymous poster hash: 1c972...126 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 En lærer jeg kjenner, i videregående skole, stammer ganske mye. Han takler det ved å snakke sakte. For tilhørere virker det bare som om han tenker seg grundig om. Ikke noe problem. En annen er lokalpolitiker høyt oppe. Som du vet, så er snakketøyet en politikers viktigste verktøy. Tror du skal være varsom med å legge begrensinger på deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå