ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis man først skal kjøpe et sinnsykt heftig kort...hvilket skal man da velge? så på et hercules 9800XT kort fra komplett.no til rundt 5000 (kan trekke fra 500 kr for Half-life 2 som jeg etter all sannsynlighet hadde kjøpt uansett) så blir da 4500 + 500 for HL2 ..hehe.. Driver og surfer rundt på guru3d og div. andre siter for å finne ut hvilket kort som er best, men det er jo som vanlig ikke så greit å bli klok på. Så om noen har noen ide om hvilket som er det ypperste av det ypperste (til ca.5000 eller lavere) så hadde det hjulpet. Helst så fort som mulig da pengene klør noe sinnsykt i lomma og jeg vurderer å løpe å kjøpe i dag...hehe Skal først og fremst brukes til spill som PlanetSide, Call of Duty, Doom 3, HL-2 etc.. regner med at XT vil støtte HL-2 rimlig bra siden det er bundlet. Har et FX5600 (non-ultra) fra før, så har dere noe a sammenligne med. PS: har 340w strømforsyning, holder det? PS 2: hovedkortet er av typen Aopen S-478 Intel 845E med 533mhz FSB og har 'bare' 4x agp ...vil det holde igjen et kort som 9800XT mye? Resten av specsene mine er listet som signatur... på forhånd takk! -ZB Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 9800 XT ja, alle nVidia kortene sliter voldsomt i HL2, så hvis du vil spille det, så går det faktiks bedre på et 9600 enn på et GFFX 5950. Må bare legge til at jeg tror ikke det er den skikkelige fullversjonen av HL2 du får med, tror det er singleplayer versjonen Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det er bare en "bundle" av hl2 det er en mellomting av en demo og fullversjon Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ah ok, er ikke så nøye med HL-2 tross alt. Men hvis 9800XT er best, hvilket merke egner seg best for overklokking osv? Så komplett bare hadde hercules på lager..men men...hehe Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 9800XT... Hercules er jo ganske heftig, men har ikke så mye å si. 9800XT er best uansett Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hercules & 9800XT, doesn't get any better than that! Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 så det bruker samme strømkabel som harddiskene bruker. Regner med at det følger med en strømkabel sak som går fra PSU'en til skjermkortet for så å ende i harddisken? korrekt? har brukt alle ledige strømkabler fra før, så dette er i så fall eneste løsning. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg anbefaler heller å kjøpe et PowerColor 9800 Pro kort på Komplett til 2800kr. Det gir mest for pengene! Ytelsesøkningen fra 9800Pro til 9800XT er ikke så stor at det er verdt prisforskjellen spør du meg. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 så det bruker samme strømkabel som harddiskene bruker. Regner med at det følger med en strømkabel sak som går fra PSU'en til skjermkortet for så å ende i harddisken? korrekt? har brukt alle ledige strømkabler fra før, så dette er i så fall eneste løsning. Ja, det følger med. Jeg er strålende fornøyd med mitt 9800XT så langt. Var litt i tvil om jeg skulle sette på vannblokk (siden originale heatsink også kjøler ned ramen), men jeg prøvde nå i hvert fall, satte på noen ram-kjølere, ser ikke ut som om det har gått ut over ytelsen. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 mmkay =) og det at jeg bare har 4x agp teller ikke stort gjør det vel? hørte ett eller annet sted at nesten ingen kort greide å bruke 8x uansett. Stemmer det? og 340w PSU holder? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg anbefaler heller å kjøpe et PowerColor 9800 Pro kort på Komplett til 2800kr. Det gir mest for pengene! Ytelsesøkningen fra 9800Pro til 9800XT er ikke så stor at det er verdt prisforskjellen spør du meg. Helt enig. Å kjøpe 9800 XT er skikkelig sløsing med penger. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 mmkay =) og det at jeg bare har 4x agp teller ikke stort gjør det vel? hørte ett eller annet sted at nesten ingen kort greide å bruke 8x uansett. Stemmer det? og 340w PSU holder? 4xAGP skal ikke ha mye å si nei. Jeg regner med at det går fint med en 340W, selv om jeg ikke tør garantere det da jeg selv bruker 420W. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg anbefaler heller å kjøpe et PowerColor 9800 Pro kort på Komplett til 2800kr. Det gir mest for pengene! Ytelsesøkningen fra 9800Pro til 9800XT er ikke så stor at det er verdt prisforskjellen spør du meg. Helt enig. Å kjøpe 9800 XT er skikkelig sløsing med penger. Men gud så deilig det er å sløse. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis man først skal kjøpe et sinnsykt heftig kort...hvilket skal man da velge? Har ikke sett noen roundup med XT-kortene enda, de fleste kommer jo også ut i slutten av denne måneden. ASUS, Hercules, Powercolor og Sapphire kommer alle med sine versjoner, og det er liten prisforskjell. Det skiller i underkant av 300 kr fra powercolor til hercules. Hercules er kjent for å gi ut gjennomtenkte kjøleløsninger, det kan være ekstra viktig med xt, da den vel klokker seg ned dersom den blir for varm!?! Rett meg hvis jeg tar feil. Uansett, tror ikke på de altfor store forskjeller i klokkeegenskapene til de forskjellige kortene. Ytelseforskjellen på agp 4x og 8x har vist seg å være marginal. Det har også vist seg at flere må kjøre på agp 4x for å få et stabilt kort. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 da den vel klokker seg ned dersom den blir for varm!?! Korrekt. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg er rimelig sikker på at den HF2'n som følger med er en CD-Key, og ikke noe mere. Det vil si at du fakitsk har det viktigste Alt av Radeon 9800 er kjempe bra, PRO og XT er helt supert. Et Radeon 9600 XT er også ganske så heftig Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg anbefaler heller å kjøpe et PowerColor 9800 Pro kort på Komplett til 2800kr. Det gir mest for pengene! Ytelsesøkningen fra 9800Pro til 9800XT er ikke så stor at det er verdt prisforskjellen spør du meg. Helt enig. Å kjøpe 9800 XT er skikkelig sløsing med penger. Må si meg enig ja. Kan jo få 2 Power Color 9800 Pro for ett 9800 Xt da Har du pengene og ikke noe annet å bruke dem på så kjøper du 9800 Xt. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg er rimelig sikker på at den HF2'n som følger med er en CD-Key, og ikke noe mere. Det vil si at du fakitsk har det viktigste Alt av Radeon 9800 er kjempe bra, PRO og XT er helt supert. Et Radeon 9600 XT er også ganske så heftig Stemmer det ja, det følger med en cd-key. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hadde jeg hatt mere spenn hadde jeg kjøpt meg hercules eller sapphire 9800 Pro, men det har jeg ikke, så måtte nøye meg med Power Color :-) Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 har overført penger nå...hehe... tror det blir et hercules 9800xt hvis ingen kommer og sier at 340w PSU er for lite innen pengene kommer inn...hehe har overklokket det gamle fx5600 så mye det går og det sliter ganske bra i en del spill...så da...hehe skal man kjøpe får man kjøpe noe skikkelig...lei av å dille med det gamle kortet. Bruker jo mer tid på å optimize det enn hva det hadde kostet å kjøpe et 9800XT ved å jobbe i den tiden i stedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå