no66 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Har satt opp Nexa bevegelsesseonor i gangen kobblet til en motaker for å skru på og av lyset.Fungerer, men må justere plasseringen av sensoreren. Det jeg ikke liker med Nexa sensoren er at man må manuelt klips den løs for å justere av tiden.5 sekunder er for lite, 1 min for er mye.Den trengs også ganske mye kropsbevegelse for å trikke sensoren. Utpraktisk nå man driver å knyter skolissene når den skru seg av etter 5 sek. Finnes det noen bedre sensonsor som funker på 433, som man kan se i software og justere derfra?Takk Endret 28. oktober 2015 av no66 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Kan du rette opp innlegget ditt? Slitsomt å lese Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Finnes det noen bedre sensonsor som funker på 433 som man kan se i software og juster derfra? I utgangspunktet ikke. Men det finnes noen triks i ludo. Du kan la programvaren skru på lyset etter at bevegelsessensoren er blitt trigget, og la programvaren skru lyset av XX sekunder senere. Det gjør jeg med alle mine bevegelsessensorer. Mye lettere å håndtere, selv om jeg med Z-wave teknisk sett kan justere tiden i selve sensoren. ... men det er mulig det da dukker opp et annet problem med Nexa: For å være sikker på at signalet skal komme frem, sender Nexa sine ut signaler i noen sekunder etter at de har blitt trigget. I seg selv ikke et problem, men det kan bli det hvis du prøver å sende et "LYS PÅ" signal rett etterpå... Lenke til kommentar
no66 Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Kan du rette opp innlegget ditt? Slitsomt å lese Beklager, er litt dysletisk og sløv etter kne operasjon. (Er også fra England) Har rettet, jeg ser over, men ser ikke feil med engang. Så masse feil etter du påpekte. Ha en fin dag videre. Endret 28. oktober 2015 av no66 Lenke til kommentar
no66 Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Takk Moskus, skal se på den løsningen. Har flyttet sensoren litt ned på en annen veg. Få se om WAF faktoren er akseptabel Lenke til kommentar
no66 Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Takk Moskus, skal se på den løsningen. Har flyttet sensoren litt ned på en annen veg. Få se om WAF faktoren er akseptabel Hmmm, ikke lett i teldus Live. Har Pro så jeg kan sette delay, men ser ut som den ikke lystrer Trigger Events. Ser på det igjen imorgen med klar hode. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå