fotokolbrann Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hei, Jeg er fersk på Windows 10 så har et par spm. Jeg hadde i utgangspunktet Win 7 Pro som jeg har oppgradert til Win 10 Pro. Etter at dette var gjort tilbakestilte jeg pc og Win 10 ble installert på nytt uten at jeg logget meg på min microsoftkonto. Jeg har nå i ettertid logget meg på min microsoftkonto ettersom jeg skulle hente ned en app. Dette har resultert i at jeg må inn med passordet for denne kontoen for å logge meg inn på maskinen når jeg starter den. Opprinnelig satte jeg ikke noe passord slik at når maskinen startet gikk den rett til skrivebordet uten noen form for innlogging. Jeg har prøvd å logge meg av min microsoftkonto, men når jeg starter maskinen på nytt, må jeg fortsatt inn med passord. Kan jeg på noen måte få skrudd av dette, slik at maskinen som før, går rett til skrivebordet uten innlogging ved oppstart? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Se om ikke fremgangsmåten i følgende artikkel kan hjelpe deg: http://www.howtogeek.com/230543/how-to-revert-your-windows-10-account-to-a-local-one-after-the-windows-store-hijacks-it/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Det passordet er jo til din hotmailkonto og selvsagt kan du ikke fjerne det passordet.Du kan heller opprette den en pinkode på din maskin, så er det bare noen siffer å huske... Å gjøre kontoen om til en lokalkonto er ikke noen god løsning for fremtidig bruk. Endret 28. oktober 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
fotokolbrann Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Takker for svar! Det er ikke snakk om å fjerne/slette passordet, mer å omgå det ved oppstart av maskinen eller ved vekking fra dvale/hvile etc, slik at en slipper passord eller pin. ( tror ikke det er til min hotmail, men gmail, eller er ikke det mulig?) Alt jeg har på min pc tåler dagens lys for å si det slik, så har ingen hemeligheter der gitt, og når pc i tillegg står hjemme er pålogging med passord/pin unødvendig. Siden jeg er uerfaren spør jeg dumt. Hvorfor er en lokal konto dumt og lite fremstidsrettet? Hva er fordelen med å være pålogget min microsoftkonto? Om det er veldig lurt å til en hver tid være pålogget min microsoftkonto, vil jeg selvsagt vurdere dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå