Gå til innhold

Teknisk spm om klasse C

-Léon-

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med klasse C og lurer på noen par ting. Sikker utrolig teit spm for dere som kan litt om bil generelt.

Det står i boken "årsaken til unormal røykutvikling fra en dieselmotor" og så står det årsaken for svart og blå røyk. Jeg antar at det er røyken som kommer ifra eksosanlegget?

Jeg spør for jeg må være helt sikker på visse ting før jeg prøver meg på teoriprøven igjen.

På den første teoriprøven. Fikk jeg spm om nyttelast noe jeg får til å regne ut. Men jeg synes jeg fikk et lignende som hvor jeg fikk spm om å utnytte planet maksimalt. Men jeg synes å ha lest at alle utregninger vi ble lært var med tanke i å utnytte planet maksimalt. For det stod ikke noe om det i det første som om nyttelast.

Var det kanskje bare for å forvirre meg eller er det andre måter å regne ut nyttelast eller LTP?

Kommer sikkert med flere som.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja, da snakker man om røyken som kommer fra eksosanlegget. 

Blir litt vanskelig å svare på det andre spørsmålet når jeg ikke vet hva oppgaveteksten var, men vil tro dette også dreier seg om LTP. Det kan feks være at du i oppgaven måtte huske på begrensninger på aksellast på en vei du skulle kjøre på?

Du kan gjerne ta kontakt med oss på Prøve.no, så kan vi kanskje hjelpe deg litt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...