Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

980Ti leverer ikke varene(Lav FPS i forhold til benchmarks..?).

Anbefalte innlegg

Har nylig oppgradert en del, men nå når det endelig er satt sammen føles det ut som noe skurrer. Sliter med at jeg får en del mindre FPS i forhold til hva benchmarks med tilsvarende specs viser til. Specs ligger i signaturen og jeg spiller i 1080p.

- Kjører BF4 på Ultra preset så ligger jeg å vipper mellom 70 og 100 FPS, mens benchmarks viser at kan jeg forvente å ligge et sted mellom 120 og 150 FPS. En annen litt merkelig ting her er at FPS'n er identisk uansett om jeg skrur av MSAA og toner ned texture scaling. Dette får meg til å tro at det er et eller annet som holder igjen. 

- Har også prøvd så smått med GtaV. Med alt på maks(utenom advanced graphics) hopper jeg et sted mellom 50 og 60 FPS. Har i benchmarks med tilsvarende HW sett folk ligge rundt en 70 - 80 FPS. Her har jeg helt ærlig ikke brukt så mye tid enda så muligens det er optimalisering det står på.

Benchmarks:

- CPU'n scorer 7.90 i Cinebench 11,5

- Systemet scorer 14020 i Firestrike. (http://www.3dmark.com/3dm/9055533)

-I forbindelse med feilsøk kjører all hardware på stock og jeg har en helt clean Windows 7 installasjon.

- GPU under load ligger på 70Cish og CPU på ca 50C.

- Under BF4 ligger CPU på 60-65% load mens GPU ligger på 90ish % load.

Noen som har noen tips å komme med til hva som kan være galt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg dropper sjelden under 120FPS med kun ene 980Ti aktivert hos meg, kjører alt på Ultra i BF4. [email protected] og Windows 8.1.

Generelt kan jeg si att Battlefield liker høy klokk på CPU, samt det yter bedre i Windows 8.1 vs Windows 7.

Du tror klokken og OS spiller såpass stor rolle her? 50Fps er ganske mye å hente inn på CPU og OS, eller?

Lenke til kommentar

OS spiller en stor rolle, nå har vi vært flere som har sagt det flere ganger til deg, og google it så ser du det selv.

Men om du ikke gidder å bry deg om det så kjøp enda et 980Ti kort. :p

Solution: 

Overklokk Cpu og oppgrader til windows 10. ;)

Var det ikke nizzemann som testet BF3 med forskjellige typer RAM og hastighet og fant ut at det var et relativt greit utbytte med rask ram?

Lenke til kommentar

OS spiller en stor rolle, nå har vi vært flere som har sagt det flere ganger til deg, og google it så ser du det selv.

Men om du ikke gidder å bry deg om det så kjøp enda et 980Ti kort. :p

Solution: 

Overklokk Cpu og oppgrader til windows 10. ;)

Var det ikke nizzemann som testet BF3 med forskjellige typer RAM og hastighet og fant ut at det var et relativt greit utbytte med rask ram?

Jo med Bf4 og flere skjermkort, mulig han merker forskjell med 1 kort også men ekke sikkert. (Gjelder nok Bf3 da disse er rimelig like mtp spillmotor tipper jeg.)

TS har jo DDR3 så prøv f.eks 2400Mhz på minne så skal det være mer enn nok.

Med X99 så er det såogsi ingen forskjell. Har sikkert noe med DDR4 å gjøre.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...