Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Å konkurere med tesla på fart holder ikke, bilen har så mange andre gode features så tviler på at det er mangen som bytter in P85D'en sin for denne.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Nå er nok gruppen kjøpere ganske forskjellig her, og med forskjellige krav til komfort, kvalitet, status osv. En Tesla kan nok konkurere på fart, men ellers blir det plastic fantastic i forhold til en Aston Martin, noe også prisforskjellen vitner om. 2 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 En elegant bil, men om råtass-versjonen får Leaf-rekkevidde (om to år), så er det litt stusselige saker. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Nå er nok gruppen kjøpere ganske forskjellig her, og med forskjellige krav til komfort, kvalitet, status osv. En Tesla kan nok konkurere på fart, men ellers blir det plastic fantastic i forhold til en Aston Martin, noe også prisforskjellen vitner om. Fart er jo bare en brøkdel av det som er digg med tesla, det er teknologien som er grunnen til at folk kjøper den + ekstrem fart såklart. Det er jo ett meget pluss. Men om aston martin ikke kommer med noe spennende på teknologifronten så er det jo det samme som å kjøpe en aston med bensinmotor, bare litt mer aks... Personlig går jeg fra en "luksus" bmw til tesla, og er fult klar over at komfort og kvalitet vill gå ned i tesla, men resten veier opp så til de grader.. I tillegg er den 2.5 ganger dyrere enn en tesla, regner med en kunne fått utstyrt tesla med like mye luksus innvendig for 1,5 mill ..... Endret 28. oktober 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Nå er nok gruppen kjøpere ganske forskjellig her, og med forskjellige krav til komfort, kvalitet, status osv. En Tesla kan nok konkurere på fart, men ellers blir det plastic fantastic i forhold til en Aston Martin, noe også prisforskjellen vitner om. Fart er jo bare en brøkdel av det som er digg med tesla, det er teknologien som er grunnen til at folk kjøper den + ekstrem fart såklart. Det er jo ett meget pluss. Men om aston martin ikke kommer med noe spennende på teknologifronten så er det jo det samme som å kjøpe en aston med bensinmotor, bare litt mer aks... Personlig går jeg fra en "luksus" bmw til tesla, og er fult klar over at komfort og kvalitet vill gå ned i tesla, men resten veier opp så til de grader.. Som jeg skrev så tror jeg nok kjøperne av denne har andre ønsker og krav fra bilen sin enn den gjengse Tesla kjøper. Kvalitetsfølelsen av å sette seg i en AM Radpid S mot en Tesla kan ikke sammenlignes, men så koster det deretter også. Endret 28. oktober 2015 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Som jeg skrev så tror jeg nok kjøperne av denne har andre ønsker og krav fra bilen sin enn den gjengse Tesla kjøper. Kvalitetsfølelsen av å sette seg i en AM Radpid S mot en Tesla kan ikke sammenlignes, men så koster det deretter også. Ja det er jeg helt enig i, derfor er de ikke konkurenter i det heletatt. To forskjellige biler til forskjellig publikum. Men for 1.5 million skulle jeg nok fått en tesla på samme nivå som en aston, i og med at dette blir prisforskjellen Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Som jeg skrev så tror jeg nok kjøperne av denne har andre ønsker og krav fra bilen sin enn den gjengse Tesla kjøper. Kvalitetsfølelsen av å sette seg i en AM Radpid S mot en Tesla kan ikke sammenlignes, men så koster det deretter også. Ja det er jeg helt enig i, derfor er de ikke konkurenter i det heletatt. To forskjellige biler til forskjellig publikum. Men for 1.5 million skulle jeg nok fått en tesla på samme nivå som en aston, i og med at dette blir prisforskjellen Det kunne du nok, men du hadde fortsatt hatt "bare" en Tesla Ellers helt enig i at disse ikke blir konkurenter og blir feil å sammenligne som om de er rettet mot likt publikum. Tesla vil nok selge og tiltale den vanlige familie langt mer enn de tradisjonelle sportsbilmerkene med en prislapp som står i stil når de nå prøver seg over i den elektriske verden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Nå er nok gruppen kjøpere ganske forskjellig her, og med forskjellige krav til komfort, kvalitet, status osv. En Tesla kan nok konkurere på fart, men ellers blir det plastic fantastic i forhold til en Aston Martin, noe også prisforskjellen vitner om. Fart er jo bare en brøkdel av det som er digg med tesla, det er teknologien som er grunnen til at folk kjøper den + ekstrem fart såklart. Det er jo ett meget pluss. Men om aston martin ikke kommer med noe spennende på teknologifronten så er det jo det samme som å kjøpe en aston med bensinmotor, bare litt mer aks... Personlig går jeg fra en "luksus" bmw til tesla, og er fult klar over at komfort og kvalitet vill gå ned i tesla, men resten veier opp så til de grader.. I tillegg er den 2.5 ganger dyrere enn en tesla, regner med en kunne fått utstyrt tesla med like mye luksus innvendig for 1,5 mill ..... Hva slags teknologi tenker du på? Det er jo kult med adaptiv cruise-control og alt det der, men det er jo ikke neo Tesla-unikt akkurat? Jeg tror ikke teknologien er det som trekker flest kjøpere. AtW 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Hva slags teknologi tenker du på? Det er jo kult med adaptiv cruise-control og alt det der, men det er jo ikke neo Tesla-unikt akkurat? Jeg tror ikke teknologien er det som trekker flest kjøpere. AtW Tenker da på batteri og drivlinje teknologien de sitter på og har erfaring med, det er få som har den erfaringen. Men mest av alt tenker jeg på superladerne, og oppdatering via nett. Bilene er proppet med så og si de sensorene og utstyret en trenger for å oppdatere bilene inn i fremtiden i hele bilens levetid. De kan finne på nye ting og bare pushe det ut til alle over natten. Dette finner jeg veldig spennende, vet aldri hvor bra bilen er om en måned eller to osv. Hele tiden i utvikling. Dette er jo helt unormalt ift bilene i dag, de produseres for å være god der å da men gradvis bli dårligere enn bilene rundt. Dette er hovedfordelen til tesla slik jeg ser det Endret 28. oktober 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Det kunne du nok, men du hadde fortsatt hatt "bare" en Tesla Ellers helt enig i at disse ikke blir konkurenter og blir feil å sammenligne som om de er rettet mot likt publikum. Tesla vil nok selge og tiltale den vanlige familie langt mer enn de tradisjonelle sportsbilmerkene med en prislapp som står i stil når de nå prøver seg over i den elektriske verden. Absolutt, men for neon er det positivt også Ja det blir feil å sammenligne. Men om Tesla blir ilagt avgift som i Danmark så blir det en ganske dyr bil etterhvert det også Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 "Superlederne"......? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 "Superlederne"......? Oida, superladerne såklart. En Tesla kan nå ganske langt i disse dager pga det nettverket. Går en for en annen elbil er det straks vanskeligere å komme langt med rask lading 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Mye greiere med en dieselbil slik at man SLIPPER å bruke Teslas ladere :-) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Mye greiere med en dieselbil slik at man SLIPPER å bruke Teslas ladere :-) Ja mye greiere, må innom bensinstasjonen og betale dyre dommer. Kjipt å komme til bil med full tank pr dag altså Og på langtur er det heller ikke noe problem, vet ikke med deg men jeg pleier å spise, pisse/nummer to ila 3-500km. Tid som fint kan brukes til lading, gratis er det og Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Nei takk, jeg kjører Bergen-Karlstad på en tank, er oftest bare innom på bensinstasjoner for å gå en kjapp tur på do. Slipper lading :-) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Nei takk, jeg kjører Bergen-Karlstad på en tank, er oftest bare innom på bensinstasjoner for å gå en kjapp tur på do. Slipper lading :-) Blir en time stopp på gol med min nye for lading, og gjerne ett kvarter en eller annen plass på strekket i mellom bare for å sikre seg, hadde nok nådd fram med forsiktig bruk av kreftene også Personlig hadde jeg gjort dette idag også, eneste forandringen blir at jeg nå er nødt til å stoppe på gol og ikke andre plaser for å spise. Det kan jo bli litt brysomt. Men til gjengjeld sparer jeg jo 2000 + evt bompenger i Sverige på turen. Så det gjør jo opp for litt det også Personlig kjører jeg aldri slike turer, mulig det endrer seg med ny bil pga det er økonomisk gunstig. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Bompenger og drivstoff har jeg råd til, det er derimot litt verre for de barnefamiliene på et stramt budsjett som trenger en romslig familiebil men ikke har råd til en Tesla. På lengre strekninger kan man jo like godt fly også, det er sikkert minst like billig, men noen av oss liker faktisk å dra på en lang kjøretur. Jeg vurderer faktisk en kjøretur til Tyskland neste sommer bare for å se hvordan bilen min takler 250 km/t på autobahn Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Bompenger og drivstoff har jeg råd til, det er derimot litt verre for de barnefamiliene på et stramt budsjett som trenger en romslig familiebil men ikke har råd til en Tesla. På lengre strekninger kan man jo like godt fly også, det er sikkert minst like billig, men noen av oss liker faktisk å dra på en lang kjøretur. Jeg vurderer faktisk en kjøretur til Tyskland neste sommer bare for å se hvordan bilen min takler 250 km/t på autobahn Ja det handler ikke om å ha råd, men jeg synes det er greit å være "låst" til å stoppe på supercharger plassene kontra andre plasser underveis siden jeg sparer såpass mye på det. Hadde det kostet meg like mye ville jo visen vært en annen. Pr i dag flyr jeg ja, da det er billigere. Men liker også å kjøre, så kommer nok til å gjøre dette mer da jeg får Tesla'n. Tenker også å dra på autobahn å se hvordan bilen kjører der Men i nåværende bil hadde jeg aldri giddet å ta den turen, alt for dyrt ift andre transportmidler og en taper masse tid på det, og vi er relativt travle Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hva er toppfarten til Tesla Model S forresten? Og hvor lang rekkevidde har den ved toppfart? Regner med at den greier 250 km/t, det er ihvertfall det de fleste andre luksusmerker har det sperret på. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hva er toppfarten til Tesla Model S forresten? Og hvor lang rekkevidde har den ved toppfart? Regner med at den greier 250 km/t, det er ihvertfall det de fleste andre luksusmerker har det sperret på. Kommer an på hvilken modell, jeg har gått for 70d, den har oppgitt 225 om jeg ikke tar helt feil. Men tidligere modeller har gått over oppgitt topphastighet så regner med min gjør det også. Men det vill tiden vise, uansett ikke noe problem i hverdagen Men 250 er vell det de største er oppgitt til ja. Teslabjørn har gjort en del tester på autobahn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå