Gå til innhold

Her er RapidE – elbilen som får Model S til å se pinglete ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

 

Tesla har ikke 700hk lengre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

Tesla har ikke 700hk lengre..

 

 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

Tesla har ikke 700hk lengre..

 

 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

P85D er markedsført med å yte 691 hk (i USA, i Norge markedsføres den med 700 hk, red.anm.). Gjennom flere ulike testmetoder, inkludert dynamometer og profesjonelle dataloggere, viser det seg at bilen maks yter 415 kilowatt, noe som tilsvarer 557 hk, og det med fullt batteri. Det er et effekttap på 20 prosent under det annonserte, påpeker Tesla-eierne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er desverre inn å hate Tesla. Sånn er det med alt som gjør det bra kommersiellt :)

 

De har gjort El-bil populært. Noe som er bra. Man kan si hva man vil om utviklingen av batteriene osv, men jo bedre El-biler gjør det jo mer vil det bli satset på. Som igjen setter fart på utviklingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

Tesla har ikke 700hk lengre..

 

 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

P85D er markedsført med å yte 691 hk (i USA, i Norge markedsføres den med 700 hk, red.anm.). Gjennom flere ulike testmetoder, inkludert dynamometer og profesjonelle dataloggere, viser det seg at bilen maks yter 415 kilowatt, noe som tilsvarer 557 hk, og det med fullt batteri. Det er et effekttap på 20 prosent under det annonserte, påpeker Tesla-eierne.

 

 

 

Da tror jeg du og disse andre folkene du nevner må ta dere et par lekser om fysikk, for her bommer du litt.

 

En Tesla P85D veier 2.2 tonn, det samme som en svær Range Rover.

Og P85D går fra 0-100 på 3.0 sekunder i Ludicrous Mode.

 

Til sammenligning har Lamborghini Aventador også 700hk, men veier kun 1.6 tonn, og går fra 0-100kmt på 2.9 sekunder.

 

Forklar meg hvordan en bil som veier 600kg mer (Tesla) skal klare 0-100 på 3.0 sekund med 550hk...

 

EDIT: Et annet eksempel er BMW M5 med 560hk og en vekt på 1.8 tonn. Denne bruker 4.4 sekunder fra 0-100.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

 

Tesla har ikke 700hk lengre..

 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

P85D er markedsført med å yte 691 hk (i USA, i Norge markedsføres den med 700 hk, red.anm.). Gjennom flere ulike testmetoder, inkludert dynamometer og profesjonelle dataloggere, viser det seg at bilen maks yter 415 kilowatt, noe som tilsvarer 557 hk, og det med fullt batteri. Det er et effekttap på 20 prosent under det annonserte, påpeker Tesla-eierne.

 

 

Da tror jeg du og disse andre folkene du nevner må ta dere et par lekser om fysikk, for her bommer du litt.

 

En Tesla P85D veier 2.2 tonn, det samme som en svær Range Rover.

Og P85D går fra 0-100 på 3.0 sekunder i Ludicrous Mode.

 

Til sammenligning har Lamborghini Aventador også 700hk, men veier kun 1.6 tonn, og går fra 0-100kmt på 2.9 sekunder.

 

Forklar meg hvordan en bil som veier 600kg mer (Tesla) skal klare 0-100 på 3.0 sekund med 550hk...

 

EDIT: Et annet eksempel er BMW M5 med 560hk og en vekt på 1.8 tonn. Denne bruker 4.4 sekunder fra 0-100.

Ganske lett å forstå da Tesla ikke har gir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den artikkelen der forstår jeg lite av, og jeg tar den heller ikke veldig seriøst.

 

Jeg har sett utallige videoer som viser Tesla sin akselerasjon fra 0-100kmt på 3.0 sekunder.

Selv har jeg kjørt P85D og kreftene har jeg aldri opplevd maken til.

 

Jeg har drevet med bilsport i flere år, og kjørte på bane med egen bil som hadde 350hk og en vekt på 1050kg.

Det vil si 333hk pr tonn. Tesla har 318hk pr tonn, og Teslaen gikk bedre enn min banebil, så her tror jeg lite på at det er noe juksemakeri.

Jeg hadde lett merket det om Teslaen hadde 550hk (250hk pr tonn), for det er en ganske stor forskjell du nevner her.

 

Nå kjører jeg motorsykkel med 650hk pr tonn (Kawasaki Ninja) og det var såvidt jeg klarte å kjøre fra en Tesla P85D jeg kappet med i sommer. Tesla P85D går så sinnsvakt bra at det ikke kan forklares med ord, det må oppleves.

 

Så denne artikkelen og disse påstandene fra enkeltpersoner i artikkelen har jeg ingen tiltro til.

Tipper de har glemt å aktivere Ludicrous Mode eller at de har satt bilen i vintermodus etc.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

Tesla har ikke 700hk lengre..
 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

P85D er markedsført med å yte 691 hk (i USA, i Norge markedsføres den med 700 hk, red.anm.). Gjennom flere ulike testmetoder, inkludert dynamometer og profesjonelle dataloggere, viser det seg at bilen maks yter 415 kilowatt, noe som tilsvarer 557 hk, og det med fullt batteri. Det er et effekttap på 20 prosent under det annonserte, påpeker Tesla-eierne.

 

 

Da tror jeg du og disse andre folkene du nevner må ta dere et par lekser om fysikk, for her bommer du litt.

 

En Tesla P85D veier 2.2 tonn, det samme som en svær Range Rover.

Og P85D går fra 0-100 på 3.0 sekunder i Ludicrous Mode.

 

Til sammenligning har Lamborghini Aventador også 700hk, men veier kun 1.6 tonn, og går fra 0-100kmt på 2.9 sekunder.

 

Forklar meg hvordan en bil som veier 600kg mer (Tesla) skal klare 0-100 på 3.0 sekund med 550hk...

 

EDIT: Et annet eksempel er BMW M5 med 560hk og en vekt på 1.8 tonn. Denne bruker 4.4 sekunder fra 0-100.

Ganske lett å forstå da Tesla ikke har gir :)

 

 

 

Ikke riktig det du sier her.

Den har ett reduksjonsgir.

 

Forsøk å starte en Lamborghini Aventador i 5. gir og kapp med Tesla fra 0-100kmt.

Det hadde ikke Lamborghinien klart overhodet, så det er ikke et reelt argument.

 

En annen ting er at en Aventador sine girskift er omtrent like korte som et øyeblunk, og ikke som i en vanlig personbil.

Man har flappypaddles og en dobbel tørrclutch som girer ekstremt raskt.

 

Og til syvende og sist, 1. giret til en Lamborghini Aventador går langt over 100kmt, så den trenger ikke å gire fra 0-100kmt.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det her burde ikke være rakettforskning.

Elbiler (batteri) har fult dreimoment fra første milisekund (så å si), mens fossilbiler (aventador etc) må litt opp i turtal før kraften setter inn. Ser du på 0 - 200 vil Aventador o.l. biler være nokså mye bedre enn tesla, da de har fått opp turtallet og kan yte maksimalt hele veien.

 

Når det er gjort tester som viser at tesla kun har ca 550hk så er nok de riktige, akkurat som det er riktig at VW sitt utslipp ikke er det de har oppgitt er ikke tesla sine hk det de har oppgitt. Enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den artikkelen der forstår jeg lite av, og jeg tar den heller ikke veldig seriøst.

 

Jeg har sett utallige videoer som viser Tesla sin akselerasjon fra 0-100kmt på 3.0 sekunder.

Selv har jeg kjørt P85D og kreftene har jeg aldri opplevd maken til.

 

Jeg har drevet med bilsport i flere år, og kjørte på bane med egen bil som hadde 350hk og en vekt på 1050kg.

Det vil si 333hk pr tonn. Tesla har 318hk pr tonn, og Teslaen gikk bedre enn min banebil, så her tror jeg lite på at det er noe juksemakeri.

Jeg hadde lett merket det om Teslaen hadde 550hk (250hk pr tonn), for det er en ganske stor forskjell du nevner her.

 

Nå kjører jeg motorsykkel med 650hk pr tonn (Kawasaki Ninja) og det var såvidt jeg klarte å kjøre fra en Tesla P85D jeg kappet med i sommer. Tesla P85D går så sinnsvakt bra at det ikke kan forklares med ord, det må oppleves.

 

Så denne artikkelen og disse påstandene fra enkeltpersoner i artikkelen har jeg ingen tiltro til.

Tipper de har glemt å aktivere Ludicrous Mode eller at de har satt bilen i vintermodus etc.

 

Det er nesten ene og alene fordi det er vanskeligere å sette kreftene i bakken på ninjaen, den type motorsykler er ikke begrenset av motoren før du er over 100 km/t, de er begrenset av steiling og hvor god sjåføren er i til å slippe ut clutchen i starten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den artikkelen der forstår jeg lite av, og jeg tar den heller ikke veldig seriøst.

 

Jeg har sett utallige videoer som viser Tesla sin akselerasjon fra 0-100kmt på 3.0 sekunder.

Selv har jeg kjørt P85D og kreftene har jeg aldri opplevd maken til.

 

Jeg har drevet med bilsport i flere år, og kjørte på bane med egen bil som hadde 350hk og en vekt på 1050kg.

Det vil si 333hk pr tonn. Tesla har 318hk pr tonn, og Teslaen gikk bedre enn min banebil, så her tror jeg lite på at det er noe juksemakeri.

Jeg hadde lett merket det om Teslaen hadde 550hk (250hk pr tonn), for det er en ganske stor forskjell du nevner her.

 

Nå kjører jeg motorsykkel med 650hk pr tonn (Kawasaki Ninja) og det var såvidt jeg klarte å kjøre fra en Tesla P85D jeg kappet med i sommer. Tesla P85D går så sinnsvakt bra at det ikke kan forklares med ord, det må oppleves.

 

Så denne artikkelen og disse påstandene fra enkeltpersoner i artikkelen har jeg ingen tiltro til.

Tipper de har glemt å aktivere Ludicrous Mode eller at de har satt bilen i vintermodus etc.

 

I wanna believe....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener Tek at denne bilen virkelig får Tesla til å se pinglete ut?

 

Tesla er i svært mange øyne, en særdeles vakker bil, og selv om RapidE får 1000hk i den råeste utgaven betyr ikke det at 700hk som Tesla har er pinglete.

 

Blir som å si at Kawasaki H2 med 225hk får KTM Superduke 1290 med 180hk til å se pinglete ut...

Tesla har ikke 700hk lengre..

 

 

 

Beklager, min feil.

 

Den har 772hk og 967Nm dreiemoment.

P85D er markedsført med å yte 691 hk (i USA, i Norge markedsføres den med 700 hk, red.anm.). Gjennom flere ulike testmetoder, inkludert dynamometer og profesjonelle dataloggere, viser det seg at bilen maks yter 415 kilowatt, noe som tilsvarer 557 hk, og det med fullt batteri. Det er et effekttap på 20 prosent under det annonserte, påpeker Tesla-eierne.

 

 

 

Da tror jeg du og disse andre folkene du nevner må ta dere et par lekser om fysikk, for her bommer du litt.

 

En Tesla P85D veier 2.2 tonn, det samme som en svær Range Rover.

Og P85D går fra 0-100 på 3.0 sekunder i Ludicrous Mode.

 

Til sammenligning har Lamborghini Aventador også 700hk, men veier kun 1.6 tonn, og går fra 0-100kmt på 2.9 sekunder.

 

Forklar meg hvordan en bil som veier 600kg mer (Tesla) skal klare 0-100 på 3.0 sekund med 550hk...

 

EDIT: Et annet eksempel er BMW M5 med 560hk og en vekt på 1.8 tonn. Denne bruker 4.4 sekunder fra 0-100.

 

 

Kødder du eller?

Hvordan kan du snakke om "lekser om fysikk" når du ikke har forstått begrepet dreiemoment?

En elektrisk induksjonsmotor som Tesla har og en tolvsylindret forbrenningsmotor som Lamborghini har er så fundamentalt forskjellige at det blir som å si noe ala "selvfølgelig faller én kilo bly like fort som én kilo fjær, de veier jo det samme!!"

 

Og angående Teslas 700/600/500 hk:

Greia er at de to elmotorene tilsammen yter 772 hk, men at batteripakken ikke kan levere strøm nok til begge to samtidig slik at de kan yte maksimalt.

Selv da kreves det nøye tilrettelegging av driveren for å få nok moment (ikke dreiemoment) på hjulene slik at man faktisk klarer å oppnå rett dreiemoment ved rett turtall på begge to samtidig - og dermed oppnå 772hk (minus tap) på hjulene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel Tesls Model S P90D som er siste og raskeste versjon. Dessverre har norske avgifter gjort denne kullbilen til den mest harry på veien der 50 åringer med ungene ute av redet er hovedkunden.

 

Du insisterer på at elbiler går på kull også etter jeg grundig har forklart deg hvordan elbiler ikke påvirker salget av kullkraft det minste? Det betyr at du fortrenger den økonomiske virkeligheten for å beholde et standardargument. Er du OK med det, direkte bedrag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...