eriknor Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 En halv fullmåne Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Månen har magisk kraft, det er nok derfor..? Har du gjort månen halv eller er det skyer? Fine farger i bildet, men noe grovkornet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Månen har magisk kraft, det er nok derfor..? Har du gjort månen halv eller er det skyer? Fine farger i bildet, men noe grovkornet. Takk for det, Helene. Det er nok skyer som dekker, selv om de ikke er så lette å se. Jeg tenkte å bruke støyfjerning, men syns faktisk bildene ble bedre uten. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Kanskje har det noe med ost å gjøre også. Vresvjik skrev jo: Fullmånen se hva lyser den før. Nå'n mening ska' de vel vara. Den henger i luften bara. Men inte før at den stør. Men inte gør den meg glad, sa Ann Katrin Rosenblad. Litt blanding av norsk og svensk der. Artig å se at du fremstiller halvmånen slik den oppleves lenger syd og øst der den ikke står slik vi er vant med her hjemme på berget. Roar Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 En halv fullmåne ....hvorfor blir jeg aldri lei av å fotografere månen Jeg håper nå i allefall at du aldri blir lei av det! Veldig fine bilder. Grunnene til at du aldri blir lei kan jo være mange. De fleste av oss tar jo denne gigantiske stenen som suser rundt oss i over 1000KM/sek helt for gitt. De som har tatt en nermere titt på månen har lagt merke til de mange enorme kraterene som syns på overflaten, som mange er flere tusen år gamle. Å se på månen er nesten som å se tilbake i tid, for i motsetning til jorden, beholder månen utseende. Det er nesten vanskelig å tro at jorden har hatt omtrent like mange kratere, sinden nesten ingen av disse syns i dag. Enda vanskeligere er det kanskje å tro, at månen for en lang tid tilbake var en planet, kanskje ikke så veldig andeledes fra jorden. Jorden kolliderte med denne planeten, å kun flaks førte til at de ikke ble fullstendig ødelagt begge to. Restene, samt "støvet" etter denne kollisjonen, dannet det vi i dag kjenner som månen. Det er trolig pga denne eksakte kollisjonen at jorden har fått en "tilt", som har gitt oss sommer og vinter slik vi kjenner det i dag. Det er også månen som sørger for å gi oss tidevannet. Uten alt dette, er det ikke sikkert det i det heletatt ville vært liv på jorden den dag i dag. Så ikke bli lei av å ta bilder av månen, det er tross alt trolig pga den vi er her i dag! Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Kanskje har det noe med ost å gjøre også. Vresvjik skrev jo: Fullmånen se hva lyser den før. Nå'n mening ska' de vel vara. Den henger i luften bara. Men inte før at den stør. Men inte gør den meg glad, sa Ann Katrin Rosenblad. Litt blanding av norsk og svensk der. Artig å se at du fremstiller halvmånen slik den oppleves lenger syd og øst der den ikke står slik vi er vant med her hjemme på berget. Roar Takk for utfyllende, inspirerende og interessant tilbakemelding. ..men i motsetning til Ann Katrin, gjør i gruunen månen meg glad. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 En halv fullmåne ....hvorfor blir jeg aldri lei av å fotografere månen Jeg håper nå i allefall at du aldri blir lei av det! Veldig fine bilder. Grunnene til at du aldri blir lei kan jo være mange. De fleste av oss tar jo denne gigantiske stenen som suser rundt oss i over 1000KM/sek helt for gitt. De som har tatt en nermere titt på månen har lagt merke til de mange enorme kraterene som syns på overflaten, som mange er flere tusen år gamle. Å se på månen er nesten som å se tilbake i tid, for i motsetning til jorden, beholder månen utseende. Det er nesten vanskelig å tro at jorden har hatt omtrent like mange kratere, sinden nesten ingen av disse syns i dag. Enda vanskeligere er det kanskje å tro, at månen for en lang tid tilbake var en planet, kanskje ikke så veldig andeledes fra jorden. Jorden kolliderte med denne planeten, å kun flaks førte til at de ikke ble fullstendig ødelagt begge to. Restene, samt "støvet" etter denne kollisjonen, dannet det vi i dag kjenner som månen. Det er trolig pga denne eksakte kollisjonen at jorden har fått en "tilt", som har gitt oss sommer og vinter slik vi kjenner det i dag. Det er også månen som sørger for å gi oss tidevannet. Uten alt dette, er det ikke sikkert det i det heletatt ville vært liv på jorden den dag i dag. Så ikke bli lei av å ta bilder av månen, det er tross alt trolig pga den vi er her i dag! Takk for iinteressant og utfyllene historie. Jeg vil nok også i fortsettelsen ha månen i øyekroken, for ikke å si, følge med på fasene, oppganger og nedganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg