Gå til innhold

Backup av imap kontoer

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å sette en gammel laptop med gentoo til å utføre backup av tre imap-kontoer. Bruks pc'ne holder en offiline kopi slik at om mailleverandøren skulle gå ned vil pc'ne ha kopi lokalt. MEN hvis noen enkeltmailer blir slettet ved en feiltagelse, og kanskje man ikke oppdager det med det første heller, så vil jo slettingen sync'e til alle klienter og dermed er ikke en slik offline kopi mye verdt som backup.

Det jeg altså ønsker er et program som kan klare seg selv på den gamle laptopen som henter inn alle mailer som kommer på imap-kontoene (3 stk) og lagrer disse, og ikke sletter dem selv om de skulle bli slettet fra imapserveren. Men den bør helst henge med på om mailer flyttes til en annen mappe på serveren slik at man ved en restore slipper å sortere alt i mapper på nytt. (Backupen kommer til å lagre mye spam.) Det er ok at backupen flytter slettede mailer til en egen mappe når de forsvinner fra server.

Er det noen som har vært borti egnede programmer som dekker disse ønskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Den ser fin ut.

Den gir også en løsning til noe som har plaget meg lenge - at mobil og pad har tilgang til all mail. Ved hjelp av imapsync kan jeg rulle ut en vm med imapserver som syncer inn mailer som er maks X dager gamle, og mobil og pad kan settes til å sjekke denne serveren fremfor serveren som innehar alle mailer. Dermed reduseres mengden data på avveie om disse dingsene forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...