Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av Gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er ganske ny til selvbyggnig av pc`er. Jeg har en plan om å bygge en ganske så "decent" gaming pc og lurer dermed på om disse specs`a er greie nok til å kjøpre Arma 3 på midium-high settings.

CPU: i5 4460 [3.2GHz]
GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Motherboard: ASUS B85-PRO GAMER, Socket-1150
RAM: 8gb
SSD: 240gb
SSD/HDD: 2TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arma 3 er etter hva jeg kan se cpu tungt, så jo bedre cpu jo bedre flyt. Det støtter visstnok inntil 8 kjerner.

Det støttet iallefall ikkje 8 kjerner på begynnelsen :p Kanskje det støtter det nå?

Vet du forresten om SLI fungerer bra nå? På begynnelsen var det bare å overklokke cpuen max og ett skjermkort max, for å få best mulig flyt. Flere skjermkort og flere enn 2 kjerner hjalp knapt 

C Perspective: When will Bohemia Interactive make ArmA 3 multi-core / multi-threaded? Will ArmA 3 support all 8 cores on a CPU?

VAN ‘T LAND: “Being multi-core” is a bit too simplified in our opinion. We do use multiple cores and threads for various parts of the simulation. The load changes with scene complexity, use of AI, inclusion of multiple players, and complex settings. The distribution could be better (and you need to use command-line parameter -enableHT to use more than 4 cores). Our new engine (not for Arma 3) will likely use more modern approaches and handle advanced hardware more efficiently. Meanwhile, we'll continue to see how we can improve Arma 3's performance on various kinds of hardware.

Altså det er ikkje håp for Arma 3  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...