Mr_Sunde Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hei Prøver å lage en rapport i excel på jobb. Målet er å sy sammen to rapporter til 1 enkel rapport. Rapportene er timelister på ansatte. En for forrige uke og en for hittil i måneden. I første omgang er problemet å få taki data på total pr ansatt. Det jeg skal ha taki er navn som står i kolonne B. Det går greit med FINN.RAD Problemet kommer når jeg skal ha tak i tallet som står i kolonne D og få dette på riktig person. Det er ikke noe fast antall linjer pr person, så derfor er det kun tallverdien i A kolonne som kan brukes som oppslag, men jeg vil bruke både Kolonne A og C(For å finne total timer) Blir veldig glad om noen har noe løsning på dette. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Umiddelbart tenker jeg at PivotTable er en veldig kurant måte å løse dette på, avhengig av hva du skal bruke dataen til etterpå. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hei! Du kan finne sum for Andreas med denne formelen: =SUMMER.HVIS.SETT(D:D;A:A;1;C:C;"Total:") Den finner summen for "alle" linjer som har 1 i A-kolonnen og "Total:" i C-kolonnen - og det er jo bare en. Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Hei! Du kan finne sum for Andreas med denne formelen: =SUMMER.HVIS.SETT(D:D;A:A;1;C:C;"Total:") Den finner summen for "alle" linjer som har 1 i A-kolonnen og "Total:" i C-kolonnen - og det er jo bare en. Vennlig hilsen Ketil Dette fungerte helt topp. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå