Magnarok Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Har i det siste begynt å sette meg litt inn i min egen økonomi og hva forskjellige banker har å tilby. Jeg vil helst være så tidlig ute som mulig med å sette meg opp i riktig bank for meg, og hadde satt pris på hjelp fra dere som er litt mer erfarene innenfor dette her. Jeg er 20 år og startet en 3-årig utdanning på universitetet nå i høst, men kommer nok til å ende opp med en 5-årig utdanning til slutt. Og situasjonen min er slik: For øyeblikket DNB -Sparekonto - 100.000kr - 1.00% rentesats (1.500,- opptjent rente hitil i år) -BSU - 50.000kr - 3.70% rentesats (1.400,- opptjent rente hitil i år) -Student Brukskonto - 2.000kr - 0.10% rentesats -DNB Global(Fond) - 7.000kr - Urealisert gevinst: 2.000kr -Pensjonsprofil 50 - 4.000kr I tillegg til dette søkte jeg idag om studielån fra lånekassen, bor hjemme for øyeblikket så alt blir lån. Jeg vil ikke bruke noe av pengene jeg tar i studielån, og har lyst til å tjene mest mulig på dem, såvidt jeg kan forstå betyr det å sette dem inn på høyrente-konto. Har ikke veldig mye greie på økonomi, så om det er noe jeg har glemt/bomma på må dere gjerne si ifra. På forhånd takk. Endret 27. oktober 2015 av Magnarok Lenke til kommentar
Zash Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Finn en bank med bedre rente for sparepengene dine. Se finansportalen.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå