larsern14 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Hei. Jeg skal føre over filer jeg har på harddisken til en gammel PC til min nye. Jeg har da forstått det sånn at jeg trenger en dockingsstasjon for harddisker. Har søkt litt rundt etter en, men finner ingen billige som er kompatible med Windows 10 (som jeg har på min nye PC). Finner veldig få som er kompatible med Windows 10 i det hele tatt. Enten står det ingenting om OS, eller så står det Windows 7 og eldre for eksempel. Noen som har en billig dockingstasjon å anbefale som er kompatibel med Windows 10? Harddisken er en Hitatchi SATA 3.0 Gb/s, 5k750-750, 750 GB, fra en acer aspire jeg kjøpte i 2012. Endret 27. oktober 2015 av larsern14 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Det har jo ingenting å si at det ikke står Windows 10. Det er bare informasjonen som ikke er oppdatert. Det skal vel nesten være umulig å finne noen som ikke fungerer på Windows 10. Hvis det er en stasjonær PC så kan du koble den internt, da trenger du ingen dockingstasjon. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Noen som har en billig dockingstasjon å anbefale som er kompatibel med Windows 10? Alt vil fungere fint med Windows 10. Husk bare at USB3-interface gir raskere overføringshastighet enn USB2. (Men USB2 er nok fortsatt billigere.) Jeg anbefaler deg å koble til disken med en dockingstasjon. Kobler du den til internt i PC-kassen, så kan det hende PC'en prøver å starte opp fra den nye disken, og så blir det ekstra styr med å fikse det før du får tak i filene du er ute etter. 1 Lenke til kommentar
larsern14 Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Det har jo ingenting å si at det ikke står Windows 10. Det er bare informasjonen som ikke er oppdatert. Det skal vel nesten være umulig å finne noen som ikke fungerer på Windows 10. Hvis det er en stasjonær PC så kan du koble den internt, da trenger du ingen dockingstasjon. Åja, takk for svar. Men må jeg ha en dockingstasjon eller holder det med et harddiskkabinett som dette: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/ekstern-lagring/harddiskkabinett/andersson-hde21blacksparescrews/213441.11637/ Endret 27. oktober 2015 av larsern14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå