steinrawr Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hei. Jeg har et lite problem med sykkelen min. Det er en BMW F650 funduro 96modell. I andre gir, under akselerasjon, og på ca 3500rpm opplever jeg iblant et slags "klikk" og et kjempekort krafttap. Sykkelen stopper liksom litt opp akkurat der, men tar seg inn etter 1 sekund. Jeg klarer ikke forklare det så mye annerledes enn at sykkelen stopper å akselere et sekund, og så suser ivei igjen. Det er kun på andre gir (såvidt jeg har merket) og alltid på ca 3500rpm. Det skjer ikke hver gang jeg akselererer. kanskje 1 av 10 ganger. Min første tanke, er at det er en skade på et tannhjul i girkassa. Verdt å nevne, så er det helt nytt kjede og for- og bakdrev på sykkelen, og ellers ikke så mye å si på den. Motoren surrer og går forøvrig helt upåklagelig. Håper har noen ideer om hva det kan være. Kan skaffe video til senere. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2016 Prøver meg på denne igjen. Problemet har vedvart, uten at det har endret seg noe særlig. Jeg har strammet og justert kjedet for å utelukke at kneppingen kommer derifra. Det virker veldig som om at det er girkassa. Noen tanker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Prøver meg på denne igjen. Problemet har vedvart, uten at det har endret seg noe særlig. Jeg har strammet og justert kjedet for å utelukke at kneppingen kommer derifra. Det virker veldig som om at det er girkassa. Noen tanker? To ting: 1. Du har ikk en (råne)mopp eller scooter som skal dyses/trimmes = feil forum å poste i, 2. Det høres ut som det du frykter. Drevet til 2dre gir er skadet og må byttes. Kjenner ikke denne modellen, men dersom motor må splittes for å komme til drev i girkasse er det en del jobb. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Prøver meg på denne igjen. Problemet har vedvart, uten at det har endret seg noe særlig. Jeg har strammet og justert kjedet for å utelukke at kneppingen kommer derifra. Det virker veldig som om at det er girkassa. Noen tanker? To ting: 1. Du har ikk en (råne)mopp eller scooter som skal dyses/trimmes = feil forum å poste i, 2. Det høres ut som det du frykter. Drevet til 2dre gir er skadet og må byttes. Kjenner ikke denne modellen, men dersom motor må splittes for å komme til drev i girkasse er det en del jobb. 1: Det har jeg også, men det er noe helt annet. 2: Ja, jeg tok oljeskift i går, og olja er full av metallspon. Tror kanskje jeg må få skrudd den fra hverandre asap for å ikke gjøre mer skade. Er en omstendig prosess, men med hjelp av Haynes og svigerfar tror jeg det skal gå bra, men fruen blir uten MC en stund isåfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå