Tjuls Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jaja.. ser ut som jeg har blitt en gjenganger her på HK forumet. men men.. problemet er at etter jeg økte vcore og ddr ram voltage(ellernoe), får jeg ikke starta maskina mer. den starta opp en gang. etter jeg hadde skifta settingsa. men når jeg da skulle reboote etterpå kutta den ut. når jeg skur på maskina nå kommer det bare lys i et sekund åsså kommer det en ****** uling fra kabinetthøytaleren(jeg dro den ut for å sjekke om det var den). den uler helt til jeg kutter strømmen til kabinettet. har prøvd å resette biosen utallige ganger, men samme problemet oppstår. HK:abit NF7-SV2.0 forslag til hva som er feil? mvh frustrert Tjuls.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Prøvd å resette bios-batteriet eller å ta det ut i et par sekunder og sette det inn igjen? Jeg bruker først nevnte mest, siden det bare er å flytte over en liten jumper som står rett ved siden av batteriet. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 som jeg skriver har jeg prøvd dette utallige ganger. flytta over jumperen, tatt ut batteriet o.l.. til og med alt på en gang, som det står som forslag i boka til HK'et.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 The volt killed the RAM? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 skrudde den opp til 2,7. har en twinmos pc3200 brikke. tåler den ikke det? maskna starta jo en gang med disse innstillingene.. men kutta ut under en reeboot Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Dette minner meg veldig om den gangen jeg gjorde noe lignende i BIOS. Ende med at jeg måtte kjøpe nytt HK og CPU. Får håpe du slipper det. Var nesten like surt å måtte kjøpe nytt utstyr som det er å måtte betale bøter Se om du har en ekstra CPU liggene og prøv denne i et annet Hovedkort. Funker ikke dette så finn et annet hovedkort og monter CPU du nå bruker. Funker ingen av delene så kan du i værste fall måtte kjøpe inn nytt! Kan vel kanskje vær en ide å sjekke ram´en og. Er alt dødt (slik det var i mitt tilfelle) så sender du det inn til den forhandleren du har brukt og ser om de finner feilen. Altid lov å prøve seg på garantien. Er vel ganske så sikkert at du får samme svar som meg tilbake; "Dekkes ikke av garanti". Jojo.. Du får ha lykke til ihvertfall og satse på at det bare er en liten bagatell som er problemet hos deg! Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 skal få testa med en annen ram og kanskje cpu etterpå.. men ramen skal da tåle å gå opp til 2.7? har faktisk starta den med dette 2 ganger før når jeg tenker over det. gikk opp til 1.75 på cpu(XP 2500+) denne skal også tåle dette. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 skulle ikke iallefall noen av kabinettviftene med 4pins kontakt starta når jeg skrudde på dataen? INGEN ting skjer(bortsett fra i et millisec når jeg trykke rpå bryteren.. og ulinga fortsetter til jeg holde rinne svenskeknappen en stund). har jumpstarta PSU'en og den funker fett.. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hovedkortet er defekt mann, få nytt på garantien... Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 har prøvd med annen ram og ikke det som er feilen. vil ikke starte opp i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå