Superparanoid Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Filutforsker henger seg når jeg skal opprette ei ny mappe. Det skjedde først når jeg skulle lage en ny mappe på en ekstern harddisk, så jeg trodde først at problemet var knyttet til harddisken. Men det samme skjer når jeg forsøker å lage en ny mappe andre plasser. Det ser ikke ut til å ha noe si hvor jeg gjør det i fra; om jeg gjør det direkte fra Filutforsker eller om jeg er inne i f.eks. Photoshop og skal lagre et bilde i en ny mappe, eller om jeg er inne i Word og skal lagre et dokument i en ny mappe. Da henger henholdsvis Photoshop og Word seg også. Har restartet PC'n flere ganger, men det løser ingenting. Please, hjelp! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Speccs, operativsystem og lignende? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Husker ikke i farta alle specs på PC, men det er Windows 10. Har jo aldri vært noe problem før. PC'n ble forøvrig formattert for et halvt år siden, så jeg håper å slippe å gjøre det på nytt igjen allerede nå. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Hadde en bekjent med samme problem på Windows10, og han måtte deaktivere "Wallpaper Slideshow". Når han gjorde det så funka det. prøv det og se. Endret 27. oktober 2015 av Hansoen Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Ok, sitter ikke ved PC'n nå, men skal sjekke det i kveld. Men Wallpaper slideshow høres ut som at bakgrunnsbildet skal skifte mellom flere bilder. Jeg har ikke aktivert noe slik på pc'n i alle fall... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Ingen andre forslag? Nå begynner jeg å bli temmelig desperat om jeg ikke finner noen løsning snart... Jeg har forsøkt å starte PC'n helt på nytt uten noen USB tilkoblinger annet mus og tastatur, men det hjelper heller ikke. I det PC'n slår seg på igjen legger jeg merke til en feilmelding som dukker nederst på skjermen, men som forsvinner så raskt at jeg aldri rekker å lese ferdig hva som står. Men det er noe om at "Tilkobling til en Windows tjeneste mislyktes. Kan ikke koble til Group Policy tjenesten. Klikk for lese mer..." Men det skjer ingenting når jeg klikker, og når jeg søker i Windows på Group Policy, finner den ingenting. Vet ikke hva dette er, og om det har noen sammenheng? Behøver forsåvidt ikke opprette mappe i filutforsker heller for at den henger seg. Det holder bare å høyreklikke.... Hjelp! Jeg er desperat! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Krasjer det, eller bare henger det i noen sekunder? Hvis det henger i noen sekunder kan det hende at maskinen begynner å lete/søke etter lokalasjoner, f.eks. dvd-spiller eller nettverk.Har du "send to" alternativ når du høyreklikker? Prøv å koble fra alt av kablet / trådløst nettverk, ta utav alt av usb-enheter og cd/dvd-plater. Hvis det krasjer ville jeg forsøkt en scandisk. https://windowsinstructed.com/run-chkdsk-windows/Lykke til! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Det virker som om det krasjer skikkelig. Står bare "svarer ikke", og slik står det i evigheter hvis jeg ikke gjør noe. Jeg har forsøkt å trekke ut "alt", og restarte PC'n. Det endte med at jeg fikk problemer med å koble meg på nett igjen. PC'n fant ikke nettverksadapteret. Jeg ble mer og mer desperat, restartet PC X antall ganger. Til slutt klarte den å koble seg på nett igjen, og etter X antall nye restarter, fikk jeg heller ikke denne meldingen om "Group Policy tjenesten" lenger. Da fungerer også PC'n som den skal, og jeg kan igjen opprette nye mapper osv. Så det virker som om det var denne "Group Policy tjenesten" som var problemet, men jeg skjønner fortsatt ikke hva det er. Har forsøkt å google det, men det virker som det stort sett er knyttet til Windows 8 eller tidligere. Jeg har Windows 10. Dessuten er jeg ikke så god i engelsk, så det ble vanskelig å finne ut av det. Hadde derfor blitt veldig glad om noen kan fortelle meg hvordan jeg unngår dette problemet på nytt. Nå tør jeg nesten ikke slå av PC'n lenger... Uansett, takk til dere som har bidratt med forslag til hva jeg kan gjøre. Er veldig takknemlig! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå