Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er den beste serien du ser på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste programmet som er produsert de siste 10 årene. Toppkvalitet. Interessant og lærerikt. Et innblikk i en stor families liv i den hektiske hverdagen, og en kulturfestival på amfetamin. Mye action, mye drama, sjeldent et kjedelig øyeblikk. Programmet vekker dype ideologiske tanker som holder deg våken om natten. Fantastiske rollemodeller en bare kunne drømme å være lik.

Programmet er godt likt verden over, og det gjenspeiles i at de nå er kommet til den 11. sesongen. Jeg snakker selvsagt om:

Keeping up with the Kardashians

• Liker 6
Lenke til kommentar

Seinfeld. 

Digget Seinfeld, ser fortsatt på det når det går på Viasat4 eller comedy central. Seinfeld er en stor del av 90-tallet og humoren fungerer fortsatt i dag. Seinfeld skrev seg nesten ut av serien med de hysterisk bra skreve birollene med Kramer, Newman, Elaine og George. Faan så ofte jeg ser meg selv i George.

Det som er interessant er at i dag er Seinfeld sexist og til og med anklaget for å være rasistisk. Seinfeld selv nekter å underholde på universiteter fordi de bare blir fornærmet av hans humor som de mener ikke er politisk korrekt. 

Angående humor så sa Jerry Seinfeld hvis du bruker styggord i stand up comedy så er du kanskje morsom, men hvis du får folk til å le uten styggord så vet du at en er morsom :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Seinfeld er å anbefale sterkt for de som har bodd i en hule i Afghanistan de siste 25 årene og ikke har fått det med seg enda. Fantastisk humor som fungerer veldig bra den dag i dag. Satt faktisk og så på Seinfeld bloopers her om dagen. De alene er morsommere enn de aller fleste komedie-seriene. Kramer er som tatt fra et annet univers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mine favoritter for tiden:

1. Ash vs Evil Dead. Trenger vel strengt tatt ikke si mye om denne. Ca tretti år er gått siden Evil Dead 2 (grunnet copyrights "skjedde ikke" Army of Darkness), og Ash er en helt vanlig, arrogant drittsekk som sliter med å gidde gå på jobb... helt til han oppdager at den onde døden ikke er så død likevel. Resultatet? Blod, gørr, one-liners, og Ash i storform fra ca to tredjedeler ut i episode 1. Sterkt anbefalt til fans av Evil Dead.

2. Teenage Mutant Ninja Turtles. Var litt skeptisk til denne selv av flere grunner. For det første er det på Nickelodeon, og for det andre erden grafiske stilen litt rar. Men det tok ikke lang tid før jeg ble hektet, og det har bare blitt bedre og bedre med tiden (fjerde sesong startet nylig, btw.) Dette er selvsagt mest for barn, men på samme måte som Toy Story, Shrek osv er det absolutt mye for voksne her også. Vi har faktisk hatt episoder som er rene parodier på Friday 13th, Invasion of the Body Snatchers, The Thing og så videre. Dramatikk har det også vært en god del av. Uten å spolere for mye var Leonardo hardt skadet og i koma i starten av sesong tre, og sesongen slutten... la oss bare si at selv etter tre sesonger ble jeg overrasket over at de våget å dra det så langt. På en bra måte, så klart. Er ikke ofte jeg sitter og tenker: "Hva faen... skjedde det der?" etter en sesongfinale, og spesielt ikke i en CGI-serie for barn. :p

3. The Flash. Kunne fint ha vært på førsteplass, men det er sterk konkurranse, så blir "bare" tredjeplass. Ulikt det meste annet er dette en superheltserie som våger å utnytte at det faktisk er superhelter vi snakker om. Det er ikke spesielt "seriøst", men det gjør det bare enda bedre. Eneste minuset er at det er en prequel-tegneserie som motsier selve tv-serien den er ment å være en prequel for. En fyr de møtte i tegneserien dukket for eksempel opp i serien nå nylig, og det var helt tydelig at de aldri har møtt ham før. Men pytt, det tåler man. Bare ta tv-serien og tegneserien som to serier som ikke har så mye med hverandre å gjøre. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...