Gå til innhold

Barton 2800+

MrLeftfield

Anbefalte innlegg

Jeg ser at prisen på XP Barton 2800+ er ganske god (1200kr+). Men jeg finner nærmest ingen tester eller OC forums som har prøvd å OC denne cpuen.

Har noen av dere erfaring eller om dere har hørt noe om hvor OC-vennelig denne CPUen er? Jeg har en Barton 2500+ oppe i 2.3 ghz, men med 1.85vcore...

Jeg lurte på da om jeg kunne kjøre 2800+ @ 2.4-2.5Ghz på 1.8vcore e.l?

Takker for alle evt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2800+ ER på 2ghz da :p:

Men jeg tenkte. hvis jeg har 2800+ @ 2.3ghz. da må jeg ikke ha så høy vcore for å klokke den cpuen stabilt. det vil si da , lav vcore og lavere temp kanskje?

Jeg vet ikke. Sitter her og vurderer, surfer og letter etter svar. Hvis noen kan hjelpe meg ut her, please feel free to do so :)

Lenke til kommentar
2800+ ER på 2ghz da :p:

Men jeg tenkte. hvis jeg har 2800+ @ 2.3ghz. da må jeg ikke ha så høy vcore for å klokke den cpuen stabilt. det vil si da , lav vcore og lavere temp kanskje?

Jeg har nettopp anskaffet tilsvarende bartonprosessor, og har klokket den opp til 3200 med tilhørende (boxed version)AMD vifte. Den står da på 52 grader i BIOS, mens medfølgende monitorprogramvare viser 46grader.

Forøvrig er hovedkortet stabilt så langt. Har ikke rørt på vcore.

Endret av abdobe
Lenke til kommentar
Fikk en Barton 2800+ 0316 i dag fra komplett,kjører den stabilt på 2305Mhz og 1,75V.Skal prøve høyere siden,dette er med luftkjøling.

Hva slags kjøler bruker du?

Kikker etter et alternativ til AMD's orginale boxed versjon.

Forslag? jeg trenger en stille kjøler som klarer XP3200, og som det er plass til på hovedkortet, + at klipsene skal ha skrujernfeste og at alle 6 klipsene brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...