AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg lurer på om noen vet om det er lovlig å trekke bort en anmeldelse dersom man har anmeldt noen og angrer på det? Er en som anmeldte meg for noe. Men personen sier at det ikke er lov å trekke bort en anmeldelse.... Anonymous poster hash: a0df5...9b9 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Anmelder kan trekke anmeldelser nårsomhelst, men politiet kan velge å fortsette med saken 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Anmeldelsen kan trekkes og politiet henlegger saken men om det er en alvorlig grunn til at du ble anmeldt i første omgang kan politiet velge og gå videre i saken og velge og ikke fjerne anmeldelsen. Personen som evt anmeldte deg blir da "fjernet" som anmelder og vil ikke ha noe mer med saken og gjøre med mindre politiet trekker han inn til forklaring osv. Det er hvertfall det som skjedde min bror da han valgte og trekke en anmeldelse på grunn av innbrudd i bil noe politiet valgte og følge opp, men min bror hørte ikke noe mer i den saken. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Om man trekker anmelelsen sin har man ikke mulighet til å anmelde for den samme hendelsen igjen. Men det er absolutt mulig å trekke den. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Man kan trekke anmeldelsen, men i enkelte saker velger politiet å opprettholde anmeldelsen. Typiske eksempler er vold i nære relasjoner og den slags. Slosskamper på byen kan ofte anmeldes av en person, men selv om denne trekker anmeldelsen risikerer du at politiet gir deg en smekk for ordensforstyrrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå