Gå til innhold

Kjøpe spill via nedlastiing

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at Kazaa annonserer spill som du laster ned og betaler til forhandleren for å kjøpe det. Helt lovlig, vel å merke. Det har vært flere kjente spill, som f.eks Civilization III, og prisen er langt billigere enn i Norge. Det beste er at vi slipper toll- og momsutgifter *grin* .

Kanskje dette endelig begynner å bli en trend, at vi får kjøpt spill som vi laster ned som vi har gjort med demoer tidligere. Dette burde være kostnadsbesparende for produsentene og dermed billigere for oss. Det skulle vel tilfeldigvis ikke være noen som vet om flere steder hvor man kan kjøpe og laste ned fulle versjoner?

AK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok noe som kommer til å bli mer av med tiden. Etter hvert som bredbånd bli mer utbredt vil dette bli mer populært...

Produsentene vil spare enorm på dette mener jeg. Håper på flere slike tjenester i framtiden. Problemet er kanskje at hackere kan komme seg inn og laste ned "gratis" :roll:

Lenke til kommentar

Nja.. det skulle vel ikke være vanskeligere enn å kreve at brukerne må ha en gyldig CD-key som sjekkes mot en server hver gang de spiller (noe ala Half-life), iallefall for versjonen som kan downloades fra internett.

Selv hadde jeg ikke hatt et problem med å kjøpe på denne måten.. kutter de ut innpakning pluss fordyrende mellomledd, tjener egentlig alle på det (bortsett fra forhandlere, da).

Lenke til kommentar
Enig med Swag her. En del av greia er jo stoltheten av å ha spillet, inkludert manualen, originalcd-er og cover godt plassert i hylla! Følelsen av å eie spillet som en fysisk vare, og ikke bare som ei fil på maskina, ikke sant...

Jo du ofrer noe, men manualer kan komme i pdf format...

Og filen kan brennes ut på en cd...men orginalen ser litt bedre ut :) Det eneste jeg ville savne er coveret :grine:

Lenke til kommentar
Enig med Swag her. En del av greia er jo stoltheten av å ha spillet, inkludert manualen, originalcd-er og cover godt plassert i hylla! Følelsen av å eie spillet som en fysisk vare, og ikke bare som ei fil på maskina, ikke sant...

Og filen kan brennes ut på en cd...men orginalen ser litt bedre ut :) Det eneste jeg ville savne er coveret :grine:

PDF? Huffameg da. Nei, liker bedre det gode gammeldagse "analoge" papiret. *grin*

Lenke til kommentar

Eg tror ikkje at eg ville kjøpt någen spel som eg kan lasta ner. I så fall så måtte det fungera som ein utvida demo. Sånn at hvis eg syns at det og va kult så konne eg kjøpt spelet i butikken. Du eier ikke et spill hvis du ikke har boksen m/innhold.

Denne metoden for å få meg et spel komme eg antakeligvis aldri t å benytta, så løsningen der me laste ner spel komme eg ikkje t å benytta meg av... :)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke alle av oss som på død og liv må ha eska da. Kunne jo vært gjort slik at spesielt interesserte kunne bestille spillet med cover og innmat, og at resten kunne laste ned.

Har til nå kun lastet ned et spill som jeg betalte for og det fungerte glimrende. Er noen år siden da, men konseptet synes jeg absolutt burde vært mulig.

Lenke til kommentar

.pdf? O store ulykke!

Tenkt deg et relativt avansert RPG med 200 siders manual. Å tråle gjennom slikt i .pdf-format er alt annet enn en god opplevelse! Det er jo andre ting også, i mange spill følger det f.eks. med kart (jeg elsker kart).

Det er greit med noen spill, og for spesielt interesserte, men som en løsning som skal ta over for dagens håndfaste cover? Det håper jeg inderlig ikke! Dersom hovedvekten skulle ligge på nedlasting og noen få kunne bestille "hardwarevarianten" ville trolig prisene for spill i cover skyte i været.

Argumentet med at man slipper moms synes jeg egentlig er litt umoralsk. Vi bor i Norge og mottar tjenester for enorme summer hvert eneste år. Enten vi liker det eller ikke er det noen som må betale for sykehjemsplassen til oldemor, skolegangen til broren din og veien du kjører på på vei til butikken. Synes det er litt småpatetisk å klage over skatt og moms når vi faktisk benytter oss av det pengene går til selv. Når det er sagt er jeg enig i at grensa for mva-fritak er for lav, men så lenge regelen er slik bør den følges. Tycker jag. Ok, det var dagens politiske avsnitt. ;)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Vil ha manualer, "boksen" og cd'en i stedet for en fil på disken. Det blir det samma som musikk det. Vil heller ha alle albuma til Nirvana (på org-cd'er) enn alle albuma som mp3 på disken.

Jepp, helt enig med deg, bortsett fra det med musikken ;)

ALLE CD'ne jeg har i bilen blir ødelagt, så jeg må nok kjøpe meg ei CD-mappe til å ha dem i :wow:

Lenke til kommentar
Noen steder hvor jeg kan laste ned Morrowind og betale for det?

Kjøp spillet i butikken, kartet er kjekt og manualen er nesten et must. Dessuten begynner spillet å bli gammelt, sikkert mulig å få billig noen plasser.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Spillcover er bare noe som er i veien som regel (hvis det ikke finnes ting i manualen som du ikke finner på nett da). Opplevelsen ligger i, ja nettopp opplevelsen og ikke i noe fysisk. Men jeg har det litt på samme måten med musikk. Litt rart det hele, det har vel med nostalgi å gjøre, og den materialistiske orienteringen i samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...