Gå til innhold

[Løst] Si "Din mening".

Anbefalte innlegg

Min mening!

Hei. Jeg velger å fremstå som halvt annonym om man kan få kalle det slik.

En tekst, min yttringsfrihet. Hvis det fortsatt er noe yttringsfrihet igjen. Verden er full av ville teorier, fakta, myter, fortellinger og historier. Vi hører ofte om konsiparsjons teorier, teorier på hvor vi kommer fra, mens noen hevder de har fakta på hva som er riktig. Vi har staten, skoler, politiske formål, foreldre etc. som lærer oss hva som er riktig, og hva som er galt. Hvem er det som bestemmer hva vi skal bli lært på skolen, hvem kan bekrefte at alt vi lærer er 100% sant? Hvorfor lærer man mer om religion på skolen med et eget fag i motsettning til selve menneske evolusjon? Vi sliter med å stole på hverandre, alle mener alle lyver. Men å tro på alt som står skrevet i religionsbøkene klarer folk utmerket. Vi pusher teknologien vår til nye grenser, og jobber veldig hardt med å kunne finne på nye oppfinnelser. Og der har vi blitt satt på pause. Da vi faktisk begynte å gi faen i oss mennesker og begynte å elske vår teknologi mer enn det vi elsker hverandre. Vi blir lært å forurense byene våres med drivstoff, gjennom de fine bilene vi blir fristet av gjenom alle hverdagene våres på tven, nettet eller magasinet. Har de med høyest makt i verden tatt over styringa? Er det en usynlig kamp om maktronen? Jeg selv har lært meg at penger er noe som kommer og går, og blir ikke særlig lei meg om jeg mister en 500 lapp, selvom det er kjipt. Ikke fordi jeg har mye penger, men fordi det er brikken de rike bruker for å kunne styre oss. Hvem av oss sier ikke nei til penger. Er du tøff nok til å selge dagbladet på døra til noen eldre personer, og de tilbyr deg 1000kr i tips, har du baller nok til å takke nei? Det hadde jeg. Jeg vet at jeg er godt menneskelig. Det hadde ikke vært greit å ta imot den høvdingen fra en gammel mann?

Her er har jeg skrevet en fri tekst, om hva jeg vil si og hva jeg mener. Jeg påstår ikke at du skal stole på det jeg sier, men åpne sjeler er de frie. Mine teorier, mine forslag og mitt håp. Ikke noen personlige angrep, ikke rettet mot noen som helst religioner.

OmMeg

22 år, Østold.

Veldig glad i gå i en innsats i det jeg driver med. Veldig arbeidsglad, inntil grensen brytes. Jeg er villig til å bidra som et felleskap, ikke som en arbeidsrotte for en som tjener mye på å ødelegge meg. Snakker alltid ut av ren erfaring. Har alltid ønsket å gi 110% av arbeidsinnsatsen på arbeid. Jeg var alltid den som ble valgt å jobbe med. Men å ha sett igjennom tid, hvordan de brukte meg, jeg fikk alltid dritt jobbene. Var 3 jobber, og vi var to puljer, så tok de "lederne" den letteste jobben, mens jeg starta på dritt jobb nr 2, som er sånn stress på de første beitene, men dabber ut utover dagen. Når lederne er feridg på jobb nr 1, går ikke de på jobb nr 3, som var den mest forhatte jobben. Jo de sendte oss mens de tok over vår halvferdige jobb.

Og det er vanskelig å finne seg en jobb der man er likestilt, der man kan ha et liv ved siden av, uten leve i systemets algoritme.

Emne I

BigBang

- Starten på oss

Bøkene lærer oss Adam og Eva, den forteller om hvordan Gud skapte jorda på syv dager. Utrolig bra gjort til å være et menneske med litt ekstra krefter, litt for godt til å være sant for meg, så da virker det logisk for meg å gå inn på det hva jeg føler er en mer troverdig begynnelse på vår eksistens. Vi omgås av atomer og partikler overalt, bordet mitt er laget av partikler, glasset ved meg, alt i en annen form for materialet. Vi har hørt om fotosyntesen? Så vidt jeg føler er kroppen vår en del av den kjeden, vi bidrar til den syntesen, den hjelper oss skapninger. Så da er vil det si at vi også er noen partikler, at jorda vår kan være et stort atom? Maybe. Mange trær har bark, som et skall for innsiden av treet. Frukt og grønt har skall/membran. Samme som det kroppen våres har, huden vår. Alt har en riktig plass i naturen av en eller annen grunn. Vi er som en stor ingrediens, hvor vi alle artene og materialene er i ett, bare forskjellige ingredienser til en stor "kake".

-Oppstanden

Jeg vet ikke helt hvordan ting oppstod eller hvordan de første vesene ble skapt, jeg var ikke der. Og ikke dere. Det vil alltid være et mysterium vi vil leve med og ha forskjellige meninger om, med mindre det kommer et under vi alle kan bevitne.

-Evolusjonen

En ting jeg har lært, er at vi evolerer oss, noe som stammer fra det vi kjenner som "Darwings teori". Vi hadde lite kunnskap om denne planeten da vi var på fase 1. Vi har jobbet hardt med å utvikle oss i x antall år, med å forbedre “IQen” til oss mennesker. Jo mer kunnskap vi får, jo mer viten blir arten vår. Ettersom det var vi “mennesker” som var først ute til å oppgradere sansene og kunnskapen av vår egen art, så er det kun vi som har klart å evolere oss så kraftig i forhold til andre arter. Vi har tatt makta over alle de andre artene og markert dem som “dyr”. Vi har kontrollen over alle artene. Vi evolerte oss fra dyr til å så bli et menneske. Jeg har en stor tro på at vi er langt fra ferdig evolert. Det er nå vi må ta valg. Vil vi fortsette jordens algoritme å oppgradere oss mennesker eller sløse tiden vekk med alt så unødvendig teknologi, som ødelegger mye av naturen?

-Teknologien som satte oss på pause.

Vi bruker tiden på å kunne finne nye metoder å kunne få bilen til å rulle uten dagens drivstoff og mer naturvennelig. Vedenergi, er noe som har blitt foreslått da. Til hvilken grad kan man kvalifisere seg som en idiot da? Her skal vi ta vekk mer av vår natur, planetens renseanlegg, for å så kunne gjøre hva? Jo å kjøre rundt i bilene våres som slipper ut mer stoffer enn det vi blir fortalt? Da går jeg heller for sol energi og kun kollekektiv inntil vi klarer å jobbe med å gå innhente energi på andre måter.

Vi har klart å oppfinne teknologi, og takk for det, det skal vi ikke klage på. Men der har vi stoppa opp hva nå? Har vi altså blitt så fasinert over den teknologien vår at vi jobber kun mest med det? Og nå lager vi teknologi, så kraftig at vi selv ikke har kontroll på dem. Vi har laget noe større enn det vi mennesker er i stand til å takle om det kommer i feil hender og blir missbrukt.

Jeg har lært et ordtak. "Man har ikke godt av å eie noe man ikke har råd til å miste". Vi eier atombomber, missiler og andre ting vi ikke kan håndtere og som kan ødelegge oss alle. Vi er nådeløse mot dem, hvorfor bygge noe som kan true det vi har bygd i alle disse år?

Hva er dagens folk mest opptatt av å redde? Teknologien eller menneskene?

Teknologien kan forsvinne for godt, for eksempel at strålene vi sender blir for forstyrrende for menneskene så teknologien må kuttes. Hva skjer da? Vi kan finne andre store oppfinelser. Hva skjer når oss mennesker er utryddet? Alle disse årene arten vår har vært på planeten for ingenting? Vi tenker veldig mye på hvordan vi kan gjøre fremtiden bedre? For å unngå skade mot planeten vår. Når man tenker frem i tid, som i fremtiden, er det som regel et langsiktig mål, som vi dagens levende ikke kommer til å se en endring av. Vi har ikke all den tiden vi tror. Vi må velge en vei, dagens valg påvirker hvor vi er i fremtiden.

Man har lært at uforventa ting dukker opp når du minst forventer det. Derfor må vi rette våres mål mot nåtiden. Vi skal forbedre nåtiden, motivere og innstille kroppen vår på å gjøre forandringer idag, som vil vise raskere resultater. Det gir en helt annen atmosfære, helt andre håp og sjanser for oss. Matematikk lærer vi fra vi er små, vi lærer kjemi. Kanskje ikke teknologien er våres størtse hjelpemiddel? Hva om det bare er en jævla bra oppfinnelse, men at det venter oss noe bedre? Vi er fullt klar over at vi har evner, men jeg tror ikke vi vet til hvilken grad kreftene våres har?

Selvlært eller innlært?

Vi har normer og regler, vi gledelig følger hver dag uten å stille spørsmål til dem. Vi gir fra oss stor tillit til de med makt. Vi danner oss i grupper, skiller oss i lag og konkurrer mot hverandre.

Den usynlige kampen om makt-tronen

Alt kommer av maktmissbruk. Alle land er like skyldige i dette, utelatter ikke et eneste. Uansett hvor man går, så kan man se mangel på gleden vi mennesker har blant hverandre. Istedet er landegrensene stengt med grenser og gjerder. Man må ha tillatelse for å reise inn til enkelte land. Hvem bestemmer at jeg ikke kan dra dit jeg ønsker? Privat eiendom er forståelig, det er jo en selvfølge. Men noen selve steder er strengt forbudt å besøke, why? Det er like mye ditt som mitt sånn uten å “høre på hva systemet mener er mitt og hva som er ditt”.

-Frykten for hverandre

Vi skaper en frykt mellom oss mennesker imellom og graver stadig et større arr. Vi er i ferd med å skrive en vondt verdenshistorie inn i bøkene. Årene hvor menneskene var redde for hverandre. Vi har fortsatt et snev troverdighet til hverandre, og vi må begynne å stå sammen og ikke mot hverandre. En stemme blir hørt, men en 100.000 kan skape en forandring.

-Moderne zombies?

I dagens samfunn, så dyrker man missfornøyde mennesker. Man dyrker folk med onde tanker. Vi leser stadig nye artikler der folk har går helt berserk på skoler, kinoer og andre offentlige steder. Hvem har skylda? Ikke kom å si at Gta 5, Cod eller Wow har vært med øke lysten hos folk, en fin løgn av en unnskylding vi har hørt før.

Livsgleden, er en ting som blir sugd ut av oss hver dag uten at du selv vet det. Dag etter dag, faller en større bit av gleden. Og når du først finner ut av det å tenke fritt, så vil det være litt for sent. Allerede mistet de beste åra av livet ditt. Folket med det tredje øye oppe føler ikke seg lenger fri.

Usynlige merkelapper og prislapper på hodene våres blir daglig lagt ut i det offentlige, uten at vi legger noe særlig merke til det.

Eksempel: Fabrikmedarbeider Roar

Jobber når som helst. Av 52 uker i året, tar jeg meg kun 4 uker ferie. Jobber overtid.

Vi fyller ut et CV og søknad og sender den ut selv. Siden vi selger oss selv, frigjør det oss fra slaveri? Vi er alltid vant med å finne på noe bedre av det vi har. Vi hadde mørkhudete slaver til å starte med, så begynte vi å tenke smartere. De visste at mørkhudet slaveri ikke kom til å vare i all evighet. “Hva med å få det hvite folk til å arbeide for oss, de jobber, vi blir rike, på en lovlig måte”. Det var de mørke som ble betegnet som slaver på det tidspunktet, ikke de hvite. Mens de mørke hadde rykte på seg å være slaver, gratis arbeidere, jobbet de hvite for harde livet sitt, og fordi de hvite hadde mer kunnskap siden de hadde gått skole, så tenkte de "de slavene må vi betale litt i timen, slik at de ikke blir sett på som slaver. Du tenker ikke at du er slave når du har lært å føle deg deg fri. Jeg skal brette det ut på en enklere måte, slik at det blir mer forståelig.

Mens dere har blitt lært at penger og god jobb er nøkkelen til lykke, så vil dere jobbe som bare det for å kunne oppnå lykken deres med penger. Hva om jeg forteller deg at du kanskje ikke får noe særlig lykke i livet med bare penger? Når du jobber stort sett for andre, vil du enten kunne oppleve liten lønn med mye fritid eller stor lønn med liten fritid. Mens personen du jobber for, har en vanvittig stor månedslønn og samtdig har en del mer fritid enn deg. Han opplever den lykken du alltid har jobbet for og fortjent, med masse penger og masse fritid.

Du vil ofte oppleve korte stressende hverdager, du stresser og stresser, år etter år, gjør det samme om og om igjen, hverdag i flere år. 4-5 ukers frihet i året. Ta en titt på folket ute, hvor mange går med ansiktet planta i bakken når de går ute? Tegn på deprisjon. Vil du gjøre noe med det før det er forsent? I samfunet så har vi to typer arbeidsfolk, vi har ulvene og sauene. Ulvene er de som tar makt, de som tar dominanse, ulvene mater seg på sauene. Og sauene lar seg bli spist av, uten at de legger merke til det. Det er det som gjør sauene til et lett bytte.

Du blir som 16 åring slengt inn på videregående, med beskjed om at du skal ha planene klare om hva du ønsker å bli etter videregående. Og så fort du er ferdig på skolen så skal du ut å tjene andre så fort har sjansen. Du har sikkert hørt at mange av de rikeste ikke har fullført vgs? Det er fordi de er beviste på seg sjøl, de er fullt klar over at kunnskapen kommer ifra å gå ut på egenhånd og tenke mer enn kun i boksen.

Folk løser problemer på en en helt feil måte. Det er vi sivile som må krige med hverandre, for at staten skal kunne få ting på sin måte. Det er vi som er soldatene. Staten har makten og alt befolkingen har har "stemmen". Og det er veldig sjeldent staten hører på på folket, vi mister vår stemme som vi blir sagt vi har. Folk danner grupper for å kunne bli hørt. Om gruppen ikke for nok oppmerksomhet? Da kan folk ty til noen helt sinnsyke PR stunts, for å bli sett. IS er et godt eksempel. Et langt mildere eksempel er nettnerdene "annonymous".

Hvorfor ikke høre på oss? Er vi ikke alle bedre som et? Dere har mange muligheter å endre verden på. Dere er for makt glade. Men dere bare noen hjernevaska politikere.

Vet dere hvordan staten vil at Norge skal få dekket økonmien for Syriaflyktingene?

Jo, med at befolkingen skal donere penger til røde kors for hjelpe. Så hva er jobben til politkerne? Hvorfor må vi, som allerede har mistet all fritiden vår, betaler skatt for jobben jeg jobber som en fri slave. Hvorfor skal vi dekke kostnadene for flyktningene, når det der skatten våres allerde går til, som en ekstra støtte.

Erna Solberg "Åpne hjemmene deres for flyktingene". Da sier jeg åpne din dør først, før du ber oss om å åpne en dør for fremmede. Dere har skapt menneskehatere, hvor vi må være redd hverandre. Har ikke noe imot flyktingstrømmen som foregår, for all del. Hvofor ikke bruke gamle tomme lokaler?. Samtidig kan skole pratikanter få sin praksis som psykologer, leger og støttehjelp. Engasjere de i noe praktisk arbeid. De snakker ikke norsk, så teoretisk arbeid er vel lite snakk om.

Vet du hvem DU stoler på? Er du usikker? Frykter du døden? Ikke det? Du har valgt din tro, du har valgt å stole på at du er trygg etter døden. For mange er himmelen, et sted hvor Gud lever og vokter over oss. Når vi dør, så kommer vi til himmelen der Gud sier om vi har vært snille til å komme entre himmelen eller så sier Gud at sjelen din skal brenne i mørket for all evighet. Men ikke glem, Gud elsker deg. Dette er like bra sjakktrekk som Magnus Carlsen sine. I din himmel har du normer og regler, du lever hele livet basert på å ikke bryte de 10 bud og alt som står skrevet helligbøkene.

Istedet for å høre på andre, skap deg din frihet. Det er allltid ting du ønsker deg. Når man ønsker noe, så har man vel lyst på det? Og hva skjer når man ønsker seg noe? Jo, man ender opp med å skaffe seg ønsket til slutt. Ligget i senga, tenket noen tanker og når du sovner, så drømmer om det du nettopp tenket på? For deg som ikke er bevisst på ubevisstheten din. Hva er ubevistheten din? Jo, har du hørt om magefølese? Det er en liten del av ubevistheten din. Når du kan begynne å tolke kroppen din sine signaler, føleser og advarsler. Telepati? Ja det finnes, men ikke på det nivået vi har blitt lært om. Tankene våres sender energi og folk rundt deg kan mota den energien. Gjesping er enkelt og simpelt eksempel. Laws of Physics sies å være en stor hemmelighet mange store folk bruker. Jeg sjøl har vært helt frastøtende angående dette til å faktisk bli helt oppslukt. Når man faktisk prøver det ut, så vil man se hvor mye krefter det bærer. Ikke tenk krefter som superhelt krefter, men krefter til å kunne tilpasse hverdagen psykisk. Ved en mennesklig evolusjon, kan det være muligheter for oss å finne større krefter i oss selv?

Dommedagen

Kan det være dagen det blir en helt sinnsykt krig? Staten vs folket. Hvordan kan folket vinne? Er det slik at vi kan finne balansen i naturen å evolere oss, og det vårt eneste våpen?

Jeg tror ikke jeg kommer til å være her for å se evolusjonen vår. For opptatt i andre gjenstander enn oss i dette århundre. Iallefall så vet jeg at jeg kommer til å ha et utrolig flott liv, hvor jeg søker livsgleden. Så kommer det å huske meg selv og de jeg er glad i, så jobb. Heller dø mindre rik med de jeg er glad i, enn å dø rik og tom for ekte kjærlighet? Bare partnere.

Til slutt, så får dere vite hva jeg tenker om min død, om hva min himmel er i forhold din.

Tanker og fantasi er noe vi har med oss hele livet. Enten tenker vi, eller så fantserer vi. Sjeldent at vi kobler oss helt ut. Jeg har også forsket på forskjellige stoffer. Dmt er et stoff fikk åpnet øynene mine. Aldri prøvd, kanskje engang. Men utifra å ha tatt andre stoffer, så kan jeg forestille meg en dmt tur. Det som er gøy med Dmt, er at det et stoff vi finner i hjernen vår, som vi slipper ut i det kroppen våres dør. Tripping on DMT for life. Himmelen min kommer til å bli reflektert på hvordan jeg hele livet har håpet på at himelen skal være. I min himmel er det ikke noen regler for å komme inn, det er en lykke. Et sted hvor har gledes rus hele tiden, med tanker over alle dine gode minner. Det er faktisk snakk om at klarer å styre sine drømmer med Lucid dreaming. Klarer du lucid dreaming, vil du kunne få et helvettes bra himmel.

Som sagt, dette er kun min mening og mine tanker. Hvor jeg jeg ikke tenker rute. Jeg vil gjerne høre deres meninger, uten å se at noen skal rette på hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig litt usikker på hva du spør etter. Hadde det ikke vært enklere å forholdt seg til ett tema av gangen, kanskje du kunne laget en "serie" med tråder der du går gjennom tema for tema? Slik det er nå kommer det nok bare til å bli en salig suppe av kommentarer, en fortsettelse på din egen suppe. (Ikke at du lager dårlig suppe altså).

Lenke til kommentar

Det ble kanskje litt langt.. Det er første gang jeg velger å skrive ned "tankene" mine, så det var ikke så systematisk. Jeg er ikke ute etter en så kalt "diskusjon". Men å høre:

Hvordan du tenker, hva du tenker om alt? Dine ville teorier om alt. Jo mer av mine tanker jeg utbretter for dere, jo større sjanse er det å få høre litt av dere.

En "idee" fra en person kan endre mye, hvordan tror du ideer fra alle kan gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...