AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hei, Jeg er kontaktsøkende ifa. øyenkontakt. Kan noen forklare meg hvorfor 90% (av jenter) velger å gå for tusenmetersblikket (tomt blikk ut i intet...)? Anonymous poster hash: 9d5e8...910 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Fordi de blir skremt av "tullingen" som kommer mot dem og stirrer på pupper/øynene deres Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Er du stygg, creepy eller jentene ikke er interresert i deg, så får du tusenmetersblikket. Er du kjekk, sexy eller har en stor bunke tusenlapper så ser de deg dypt inn i øynene og legger an på deg. Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg viste ikke at det hadde et navn Jeg gir alle det blikket. Enten ser jeg ned når jeg går eller så ser jeg rett ut i tomme luften. Hva er poenget med å møte blikket til totalt fremmede på gaten egentlig? Lenke til kommentar
Fnugle Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg ville ikke de skal tro at jeg er interessert i dem. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Dette er et fenomen jeg ikke kan si jeg opplever så veldig ofte. Kanskje TS overdriver blikkontakten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal ha øyekontakt med helt tilfeldige mennesker på gaten. For min del har det ingenting med utseende å gjøre, men det er nesten litt kleint å ha blikkontakt med noen uten å si noe eller fks smile? Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Jeg skrev en lang post om dette temaet tidligere, skal se om jeg finner den frem. Men jeg vil si at det å ha øyekontakt med fremmende mennesker er slitsomt. Bare for å analysere det her. Det er vanlig å ha øyekontakt med mennesker når man møter folk på fjellet eller på tur i skogen. Men det er ikke så svært vanlig i storbyen. Grunnen for at man er slik, mener jeg har noe med hvor mye sanser du "må ta inn" når du er i byen. I byen er det så mange mennesker og så utrolig mange ting som skjer at det er bare slitsomt å skifte stadig øyekontakt på øyekontakt. Fordi når du har øyekontakt leser man som oftest den personens følelser automatisk, og lager en "underjordisk" tanke om personen. Så om du skulle gått ned Karl Johan i Oslo og du får øyekontakt med 600 mennesker fra oslo s til nasjonalteateret som er en 5min spassertur. Jeg vil ikke si det som sannhet. Men jeg tror du kommer til å være helt mentalt utslått etter å ha lest følelsene og lagd en egen tolkning til 600 mennesker på 5minutt. (Og ikke snakk om når du begynner å gjennkjenne folk g begynner å hilse på 600mennesker på 5minutter XD) aka vi har begrensninger Derfor 1000meters blikket. I fjellet hilser man osv, fordi det er rett og slett ikke så mange sanse inntrykk enn "så utrolig naturen er" ^^ men den tanken blir gammel etter en stund EDIT: OJA! det handler om jenter. Ta lærdommen om at det er lettere å få øyekontakt jo færre mennesker som er rundt Så om du lager en skala. Mange personer<--------->få personer Liten sjangs.-----------------Stor sjangs Også legger du til utsende og andre faktorer osv som variabler ^^ Endret 15. november 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå