Jaybug Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Siri krever annen fjernkontroll; den som leveres til det norske markedet har ikke mikrofon. Er 98% sikker på at det ikke er sant. Er samme kontroll, har jo mikrofon symbolet på og alt. Jeg kjøpte min AppleTV i England, og det er samme greia med den, er nok bare software restriction. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Siri krever annen fjernkontroll; den som leveres til det norske markedet har ikke mikrofon. Er 98% sikker på at det ikke er sant. Er samme kontroll, har jo mikrofon symbolet på og alt. Jeg kjøpte min AppleTV i England, og det er samme greia med den, er nok bare software restriction. Du har helt rett; jeg baserte mitt utsagn på tilbakemelding fra apple support. Så slik fungerer det: Gå inn på Settings/accounts/iTunes and App Store/Location => velg United States Gå deretter til: Settings/General/Language => velg English (eller tysk/spansk) Da får du spørsmål om du vil bytte språk; når du har gjort det får du spørsmål om å aktivere siri... Siri fungerer helt utmerket på Engelsk Edit: Det må være historiens mest klønete valg å legge Siri opp mot hvilken kobling man har til Appstore kontoen. Regner med at de fikser dette rimelig ASAP. Endret 3. november 2015 av TGB Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Edit: Det må være historiens mest klønete valg å legge Siri opp mot hvilken kobling man har til Appstore kontoen. Regner med at de fikser dette rimelig ASAP. Vet ikke det, det virker jo som de har virkelig gått inn for denne oppdelingen. Men håper de fikser det, de klarte jo fint å la oss ha Siri på iPhone lenge før den fikk norsk. Men takk for innstruks, prøvde alt av språk/location skifte selv uten suksess. Men da er spørsmålet, kan jeg få norske App Store tilbake uten å miste Siri, eller må jeg gå gjennom dette hver gang jeg vil shoppe? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Edit: Det må være historiens mest klønete valg å legge Siri opp mot hvilken kobling man har til Appstore kontoen. Regner med at de fikser dette rimelig ASAP. Vet ikke det, det virker jo som de har virkelig gått inn for denne oppdelingen. Men håper de fikser det, de klarte jo fint å la oss ha Siri på iPhone lenge før den fikk norsk. Men takk for innstruks, prøvde alt av språk/location skifte selv uten suksess. Men da er spørsmålet, kan jeg få norske App Store tilbake uten å miste Siri, eller må jeg gå gjennom dette hver gang jeg vil shoppe? Ikke prøvd, men mistenker du må fikle frem og tilbake på location under iTunes/Appstore. Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Ikke prøvd, men mistenker du må fikle frem og tilbake på location under iTunes/Appstore. Ugh, var litt værre enn det. Siri søker i feil Netflix. Så den finner resultat som bare er på amerikansk Netflix og finner ikke ting som bare er i Norge. Om jeg får opp VPN, kan det hende jeg skrur den på igjen, men for nå var det mer irritasjon enn det var verdt. Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 En liten bekreftelse på at Siri skal komme etterhvert: http://www.macrumors.com/2015/11/04/siris-initial-eight-country-limitation/ Siri trenger bare litt trening på uttalelse, sier dem. Skal sies at min aller første test var "Show me some fun movies", og dama fikk latterkrampe da det kom opp på skjermen "Man Fuck Movies" istedet. I mitt forsvar suttet jeg på en halsdrops i øyeblikket. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Flere som syns det er tregere å hente opp filmer nå en på forrige modell? Å hente filminfo tar alt for lang tid Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Synes det er for dårlig kvalitet på TV2 Sumo. Er det flere som har det? Synes ikke som det er HD ... Har koblet ethernet kabel i, og har måling på mellom 90 og 100 mbit/s. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Synes det er for dårlig kvalitet på TV2 Sumo. Er det flere som har det? Synes ikke som det er HD ... Har koblet ethernet kabel i, og har måling på mellom 90 og 100 mbit/s. Det er fordi TV2 sine Apple Tv og Playstation serverer sliter, de har sagt at det skal fikses. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Synes det er for dårlig kvalitet på TV2 Sumo. Er det flere som har det? Synes ikke som det er HD ... Har koblet ethernet kabel i, og har måling på mellom 90 og 100 mbit/s. Det er fordi TV2 sine Apple Tv og Playstation serverer sliter, de har sagt at det skal fikses. Når ble dette kommunisert? Har de brukt lang tid på dette eller det noe som fikses snart? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Vært dårlig i lang tid. Er det flere som sliter med å starte Apple tv når den er helt av? Trykker mange ganger på knappene og skjer ikke noe. Samt noe treg på wifi når jeg skal se på filminfo fra topp movies Lenke til kommentar
atwater Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Synes det er for dårlig kvalitet på TV2 Sumo. Er det flere som har det? Synes ikke som det er HD ... Har koblet ethernet kabel i, og har måling på mellom 90 og 100 mbit/s. Det er fordi TV2 sine Apple Tv og Playstation serverer sliter, de har sagt at det skal fikses. Når ble dette kommunisert? Har de brukt lang tid på dette eller det noe som fikses snart? En kollega tok kontakt med kundeservice for et par uker tilbake, og der ble dette sagt. Tror ikke de sa noe om når det skulle bli fikset, men sikkert ikke om alt for lenge. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Noen som vet om det går an å styre musikken fra Apple Music på Apple TV fra iPhonen? La oss si jeg setter på musikken via Apple TV, så er det ikke mulig å dra opp fra bunnen av på iPhonen og velge neste sang eksempelvis. Antar dette ikke går og at man da evt. må bruke AirPlay? Lenke til kommentar
larsism Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Har et problem med hver gang jeg skal starte musikk/serie/film, så spiller det av momentant, men lyden er kuttet i rundt 2 sekunder før den slår inn. Veldig irriterende når f.eks. en serie begynner med dialog fra første sekund. Har andre dette problemet, og hvordan kan jeg fikse det? [edit] Fant noenlunde ut av det. Er koblet til hjemmekinoanlegg. Måtte endre lydinnstillinger i Apple TV til "stereo". Forsinkelsen oppstår både på "auto" og "dolby digital". Endret 14. november 2015 av european_engineered Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå