Gå til innhold

Allsidig HTPC

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser litt på ulike løsninger for HTPC, men kunne trengt noen innspill på hvilke fordeler og ulemper de forskjellige løsningene har.

Bruksområder vil være følgende:

1) Spille diverse spill gjennom Steam In-Home Streaming eller lignende

2) Netflix

3) Spotify

4) Konsollemulator (i alle fall SNES, muligens N64)

5) YouTube

6) Lett nettsurfing

I tillegg er det viktig at maskinen er liten, og gjerne ganske lydløs.

Er det enkleste en liten Windows 10 basert maskin? Kan jeg klare meg med Linux for å slippe lisenskostnader? Vil en Raspberry Pi kunne utføre disse oppgavene, eller blir det for kronglete?

Alle innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags tv skal du kjøre dette på? 
Hvilken oppløsning forventer du?

Har veldig tiltro til Raspberry Pi. Den skal klare det du er på jakt etter, men ville personlig hatt "litt" mer kraft.

1) Spille diverse spill gjennom Steam In-Home Streaming eller lignende (http://www.pcgamer.com/turning-the-raspberry-pi-2-into-a-35-streaming-pc/)

2) Netflix (X)

3) Spotify (X)

4) Konsollemulator (i alle fall SNES, muligens N64) (X)

5) YouTube (X)

6) Lett nettsurfing (X)

Lenke til kommentar

Hva slags tv skal du kjøre dette på? 

Hvilken oppløsning forventer du?

Har veldig tiltro til Raspberry Pi. Den skal klare det du er på jakt etter, men ville personlig hatt "litt" mer kraft.

1) Spille diverse spill gjennom Steam In-Home Streaming eller lignende (http://www.pcgamer.com/turning-the-raspberry-pi-2-into-a-35-streaming-pc/)

2) Netflix (X)

3) Spotify (X)

4) Konsollemulator (i alle fall SNES, muligens N64) (X)

5) YouTube (X)

6) Lett nettsurfing (X)

Per i dag kjøres det på en 42" LCD, 1920x1080 piksler.

I løpet av det 1-1,5 årene ser jeg for meg å oppgradere til 60-65" og 4K-oppløsning. Dersom det pr. i dag er enkelt å kunne få til 4K streaming av f.eks. Netflix kan jeg godt sikre meg for fremtiden. Likevel, det er bedre å bruke 500-1000 kr nå, og 500-1000 kr om et par år, enn det er å bruke 3000 kroner på noe nå, hvis jeg da kun må gi slipp på 4K frem til en evt. oppgradering.

redigert: sjekket ut lenken din, og jeg har dessverre skjermkort fra AMD, så løsningen skissert der funker nok ikke.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...