jarmush Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Kjøpte min første eksterne harddisk (WD Passport) for noen uker siden, og tenkte å bruke den til lagring av tekstfiler, litt bilder, noe backup av programmer og ellers ting som er unødvendig å ha lagret på pc'n. Ingen ting av dette som er tenkt lagret over flere tiår. Merket ved første gangs bruk at det var litt knotete å få på plass ledningen i harddisken. Utgangen virket veldig simpel og kan sikkert føre til dårlig forbindelse etterhvert, var en tanke som slo meg. Så leser jeg på dette forumet at flere har hatt problemer med eksterne HDD'er. Vil det være et bedre alternativ å lagre ting på en USB pinne? Kontaktflaten på en USB virker i hvertfall å være av bedre kvalitet enn på den eksterne harddisken. Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Personlig liker jeg ikke å bruke ekstern HDD til viktige filer, spesielt tekst filer da disse ikke tar mye plass og kan lett oppbevares i en eller annen form for skylagring eller lignende. USB pinne er heller ikke verste plassen for oppbevaring av tekst filer da disse er litt mer robust enn en vanlig ekstern HDD. har selv mistet ned ekstern HDD og mistet alle filer Personlig bruker jeg ekstern HDD til lagring av mindre viktige større filer som jeg ikke trenger å ha tilgjengelig hele tiden Edit: bomma litt på respons: for viktigere filer anbefaler jeg skylagring, andre "offsite" lagrings muligheter eller NAS. da disse vil gi mye mer sikkerhet enn både ekstern HDD og USB pinne. Endret 26. oktober 2015 av Braindawg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hverken ekstern disk eller minnepinne er egnet for bruk som primær lagringsplass. De er vesentlig mindre pålitelig enn intern lagring. Det går både på selve lagringsmedium og USB tilkobling. Det kommer jevnlig spørsmål på forumet om hvordan man skal få tak i filer på en defekt ekstern disk. Da er det noe sent å komme med formaninger om at slik lagring overhodet ikke er lurt. Man må tenke backup. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg er tilbøyelig til å være enig med Hårek. Selv har jeg to snurredisker som jeg tar backup til via en docking og har disse liggende på andre fysiske lokasjoner enn hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå