Gå til innhold

BlackBerry Priv - BlackBerrys første Androidtelefon

Anbefalte innlegg

Mulig å få denne til Norge? Noen butikk som sender?

Går ut fra at men kan bestille fra ShopBlackberry   http://store.shopblackberry.com/store/bbrryus/en_GB/DisplayCategoryProductListPage/ThemeID.39123800/categoryID.70448700/sort.displayName%20ascending

I så fall bør du undersøke hvilken modell du får. Blackberry har vistnok gjort noe merkelig her,sånn at det er vist ikke alle modeller som har støtte for trådløs lading. Er vist noen opratører "over there" som skal ha spesielle spesifikasjoner :hmm:

Og det kan vel fort bli en dyr fornøyelse. En i utgangspunktet dyr tlf+moms og toll?

Jeg velger å vente til etter nyttår,selv om jeg sikler etter en android tlf med fysisk tastatur. Nokså sikker på at tilgjengeligheten blir bedre da.

Endret av Brew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min Q10 dobbel klikker jeg på bokstavene K,L og P for å få Æ,Ø,Å. Er det ikke sånn på denne?

Gratulerer foresten :)  Hvor fikk du tak i den?

Siden enheten kjører android er det sikkert mulig å få dette til.

Uten tvil.. Men er egentlig greit sånn som Morten over her sier på det fysiske tastaturet. Man har jo skjerm tastaturet i tillegg og der kan man velge norsk. Har innstallert og brukt det på min note4 en stund og det lærer seg "mine" ord veldig kjapt. Så da "sveiper" man bare inn ord mens man skriver,og det funker på samme måte med HW tastaturet.

Lenke til kommentar

jeg får ikke det med k,l og p til værtfall.Takk for det,jeg fikk en kompis til og kjøpe den for meg.Trodde Carphone Warehouse skulle ha,men han ble visst geleidet til Blackberryshopen på handlesenter Selfridge

Hvilken operatør har du? får du inn 4G og evt 4G+ på den? i og med du har kjøpt den i england

Endret av Dukecpr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://prisguiden.no/produkt/blackberry-priv-239536?utm_source=newsletter&utm_campaign=notifies&utm_medium=email#prisvarsel

Priv inne hos Siba.

Forøvrig blir 9000 litt for dyrt for meg. Hvordan kan man få tak i Priv billigest og sikrest? Burde man vente til den blir relansert av en av operatørene i USA i februar edit: 26 januar?

http://www.idigitaltimes.com/blackberry-priv-t-mobile-release-date-rumors-android-phone-available-network-january-500647

Endret av sevs
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/produkt/blackberry-priv-239536?utm_source=newsletter&utm_campaign=notifies&utm_medium=email#prisvarsel

Priv inne hos Siba.

Forøvrig blir 9000 litt for dyrt for meg. Hvordan kan man få tak i Priv billigest og sikrest? Burde man vente til den blir relansert av en av operatørene i USA i februar edit: 26 januar?

http://www.idigitaltimes.com/blackberry-priv-t-mobile-release-date-rumors-android-phone-available-network-january-500647

Blir vel en stund til den går noe særlig ned i pris.

8172 hos proshop nå,men ikke på lager. Fra mytrendyphone kommer den på ca.8500 etter fortolling og frakt.

Lenke til kommentar

Priv inne hos Siba.

Blir vel en stund til den går noe særlig ned i pris.

8172 hos proshop nå,men ikke på lager. Fra mytrendyphone kommer den på ca.8500 etter fortolling og frakt.

Mytrendyphone ser ut til å være de billigste foreløpig, men det kunne være interessant å høre om noen av dere klarer å kjøpe denne telefonen fra de.

Vi har forsøkt hele tre ganger, men kjøpet blir annullert hver gang, enten det er blitt betalt via paypal eller MasterCard. Bestillingen ser i orden ut, pengene trekkes,men så skjer det at handelen blir annullert av MyTrendyPhone og så blir pengene tilbakeført.

De klarer ikke å si noe annet enn at noe er feil og derfor blir handelen annullert og de indikerer at beløpet er for høyt, slik at salget annulleres av sikkerhetsårsaker, tror de. I grunn er de ganske kryptiske og klarer ikke helt å si hva det er som hindrer. Så de selger altså en vare som ikke er mulig å kjøpe, ihvertfall ikke for oss.

Men derimot har de hver gang vært veldig raske med å tilby at jeg betaler direkte til deres konto i Fokus bank. Skal til og med får 5% rabatt. As if..... 

Så da er det bare å vente på at prisen går ned hos Siba, Proshop eller IdealDeal, eller noen andre for den saks skyld, for 9000 er litt for mye, selv for en mobilfreak som meg. Min Note 4 holder litt til, selv om jeg savner fysisk tastatur veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært på nippet til å bestille derfra,men tror jeg dropper det nå. Gidder ikke hvis dem må gjøre det såpass vanskelig.

Min note eksisterer desverre ikke lengre,så jeg får se hvor lenge jeg venter før jeg hopper på noe annet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da ble det en fra Clove tilslutt :)

Herlig telefon. God kvalitet. Slideren er silkemyk og uten slark. Materialet på baksiden er nesten litt klebrig,så den sitter som støpt i hånden. Man skal være utrolig klumsete hvis man mister den ved et uhell.

Litt tilvenning på det fysiske tastaturet,men bruker det stadig mer fremfor skjermtastatur. Og at det er touch aktivert/trackpad gjør at man kan scrolle overalt i OS,på websider, tekst,lister pluss soming i bilder. Når man skriver brukes det også til å flytte cursor(mye lettere enn å fikle på skjermen). Meget god ordliste/ordforslag,og man bare "flikker" opp ord mens man skriver.

I det hele tatt veldig fornøyd etter et par ukers bruk. Og det er lenge siden jeg hadde den "godfølelsen " på en ny telefon.

:cool:

Lenke til kommentar

Takk for at du deler noen erfaringer til oss andre som enda ikke har fått kjøpt denne herlige telefonen  ;)

Hva ble totalprisen ved å bestille fra Clove? (Inkl. frakt, fortollingsgebyr og mva). Hvordan oppleves det fysiske tastaturet, og ikke minst hvordan fungerer det med norske bokstavene æøå? Fungerer det å holde inne a eller o for å få opp æøå?

Lenke til kommentar

Resultat (i norske kroner)

Sum før fortolling
(vareverdi + evt. frakt/forsikring)
5 887,83 Toll 0,00 Merverdiavgift 1 471,96 Postens tollbehandling 315,00 Totalt å betale etter fortolling

7 674,79

Total pris. Det er veldig greit å bruke postens importkalkulator og det stemmer på prikken med hva jeg betalte.

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet/

Mva og gebyr betalte jeg når jeg hentet pakken.

Stemmer at du holder inne a og o for så og velge æøå på skjermen. Men i praksis er det veldig skjeldent man behøver å gjøre dette fordi tastaturet lærer seg raskt "dine" ord. Da dukker ord med æøå opp som forslag og du bare flikker/sveiper dem inn med tastaturet. Funker veldig bra. Og så har du jo mulighet til å bruke "norsk" skjermtastatur også.

Ellers så blir jeg bare mer og mer glad i å bruke denne telefonen. Egentlig imponerende at dem har klart å holde en slider med fullt tastatur såpass slank og elegant :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen via amerikansk/canadisk nettbutikk. Jeg vil da få STV-1001 versjonen. Noen som vet mer om forskjellen mellom denne versjonen og EU-versjonen? Er kun mulighet for trådløs lading som er forskjellen? Noe som kan bekrefte at det fungerer det å holde inne a eller o for å få opp æøå, også på denne versjonen?

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen via amerikansk/canadisk nettbutikk. Jeg vil da få STV-1001 versjonen. Noen som vet mer om forskjellen mellom denne versjonen og EU-versjonen? Er kun mulighet for trådløs lading som er forskjellen? Noe som kan bekrefte at det fungerer det å holde inne a eller o for å få opp æøå, også på denne versjonen?

Kan vel være variasjon på frekvenser ,men tror stv-100-1 dekker det vi har i norge. Her er en oversikt over forskjellige modeller   http://forums.crackberry.com/blackberry-priv-f440/blackberry-priv-models-supported-frequencies-1043968/

Kan ikke bekrefte,men mener bestemt at tastaturet funker likt på stv 100-4 og 100-1

Ellers er  nok crackberry et bedre forum for spørsmål og svar når det gjelder denna taletuten  :-)

Lenke til kommentar

Det er jo min viktigeste grunn til å kjøpe denne, så her brukes det. Og ikke bare til å skrive med. Synes det er befriende å ha hele skjermen fri ,selv om jeg også bruker skjerm tastaturet.

Hvis jeg skal si noe negativt om tlf er det at den blir varm. Det ble samsungen min også en men denne er varmere. Dog ikke noe som plager meg.

Lenke til kommentar

Det er jo min viktigeste grunn til å kjøpe denne, så her brukes det. Og ikke bare til å skrive med. Synes det er befriende å ha hele skjermen fri ,selv om jeg også bruker skjerm tastaturet.

Hvis jeg skal si noe negativt om tlf er det at den blir varm. Det ble samsungen min også en men denne er varmere. Dog ikke noe som plager meg.

Jada vet at det er et stort punkt for å kjøpe telefonen, men i noen tilfeller faller det gjennom og man ender opp med å ikke bruke slikt så ofte som man trodde, derfor jeg tenkte å høre om det faktisk ble brukt eller at, det kanskje ble for tungvint eller andre grunner til at det ikke ble brukt så mye som man egentlig så for seg at det skulle bli.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...