Matsbrun Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hei alle sammen! Nå som høsten og vinteren nærmer seg er det snart på tide og boltre seg forran pcskjermen igjen. Det kommer en god del nye spill som jeg gleder meg stort til å prøve, men er en ting som irriterer meg!Jeg får ikke kjørt de fleste spill på høy grafikkoppløsning! Om det er noen der ute som har tips og triks til oppgradering eller andre ting jeg kan gjøre hadde jeg blitt utrolig glad! Jeg legger med en liste over komponentene som i dag står i min maskin: MSI Z77MA-G45 Z77 S-1155 M-ATX IVYINTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY FRACTAL DESIGN MIDITOWER CORE 3000 USB 3.0 BLACK CORSAIR TX 750W M MODULAR PSU NEW CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB) BLUE ASUS RADEON HD7770 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP Maskinen kjører Windows 7 64-Bit versjon på en Intel 335 Series 180GB SSD. Jeg vil på forhånd takke alle som vil bidra med å hjelpe meg til å få en fantastisk gaming høst/vinter! Lenke til kommentar
otl Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Du må kjøpe nytt skjermkort. Hd 7700 er ganske svakt. Det er derfor du får så dårlig ytelse. Oppgir du hvilket budsjett du har å avse til nytt skjermkort tipper jeg det vil komme en del forslag her "Standard" pleier å være Gtx 970, men alt etter budsjett,behov og hvor kresen en er. Endret 26. oktober 2015 av otl Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Hva slags cpu kjøper har du? Har du intel standard, bør du vertfall gå for cooler master 212 evo. Har du SSD disk? Hvis ikke vurder samsung 850 evo kanskje 250 GB? Endret 26. oktober 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Bytt ut skjermkortet med feks et Nvidia 970. Samt bytt ut cpu kjøleren og overclock cpu. Det er alt du trenger å gjøre. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Du må ikke nødvendigvis overklokke CPU, du vil få en stor boost ved å kun oppgradere grafikkortet. PC'en er flott den! Hvilken oppløsning spiller du i? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hei alle sammen! Nå som høsten og vinteren nærmer seg er det snart på tide og boltre seg forran pcskjermen igjen. Det kommer en god del nye spill som jeg gleder meg stort til å prøve, men er en ting som irriterer meg! Jeg får ikke kjørt de fleste spill på høy grafikkoppløsning! Om det er noen der ute som har tips og triks til oppgradering eller andre ting jeg kan gjøre hadde jeg blitt utrolig glad! Jeg legger med en liste over komponentene som i dag står i min maskin: MSI Z77MA-G45 Z77 S-1155 M-ATX IVY INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY FRACTAL DESIGN MIDITOWER CORE 3000 USB 3.0 BLACK CORSAIR TX 750W M MODULAR PSU NEW CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB) BLUE ASUS RADEON HD7770 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP Maskinen kjører Windows 7 64-Bit versjon på en Intel 335 Series 180GB SSD. Jeg vil på forhånd takke alle som vil bidra med å hjelpe meg til å få en fantastisk gaming høst/vinter! Som alle er inne på; det er skjermkortet ditt som er synderen. Og flere anbefaler GTX970 som er et godt skjermkort, som trekker lite strøm. Men om du vurderer å oppgradere skjermen din også, så er det et valg til du må overveie. Og det er: G-Sync eller FreeSync. For litt over et års tid siden (1,5 år?) kom de første skjermene med Nvidias G-Sync moduler i. Disse gjorde det mulig for skjermen å vente på neste bilde fra skjermkortet, i stedet for å ha en fast opp-daterings intervall som 60/120/144Hz. Og dette gir fordeler som: Eliminering av "tearing", redusering av hakking, og redusering av input-"lag". Disse første skjermene var ganske dyre, blant annet selvfølgelig på grunn av en ekstra hardware komponent som skjermprodusentene måtte kjøpe av Nvidia. Og det er også lisensierings kostnader forbundet med G-Sync. Men etterhvert begynte skjermprodusentene å produsere skjermer med liknende funksjonalitet bygd inn i skaleren, og dette gjorde dem i stand til å fungere med AMDs FreeSync standard, som altså ikke har lisenskostnad, eller ekstra hardwarekostnad, ettersom skaleren uansett er en nødvendig komponent i skjermen. I dag kan man spare alt fra en tusenlapp til rundt 2500Kr på å velge en FreeSync skjerm i stedet for en G-Sync skjerm avhengig av modell. Billigste FreeSync skjerm koster ~1800Kr men kan ellers ikke sammenliknes med billigste G-Sync skjerm som ligger på ~4000Kr (På tilbud innimellom til 3300Kr). FreeSync skjermene gjør at jeg for tiden har gått fra å mene at GTX970 er det bedre kortet (grunnet lavt strømforbruk), til å mene at R9 390 trekker det lengste strået. Blant annet fordi det også er litt kraftigere enn GTX970, og man kan spille flere spill i 1440p. GTX970 er strengt tatt et rent 1080p skjermkort, men som er i stand til å nå høye bildeoppdaterings-frekvenser i denne oppløsningen. Under GTX970 finner vi GTX960 som strengt tatt er et 1080p light kort, altså litt samme som GTX970, men med fokus på å klare å levere rundt 60fps. Nå, et GTX960 vil faktisk være rundt 3 ganger så raskt som skjermkortet du har. Mens et GTX970 er ~50% raskere enn GTX960 igjen. Alternativ til disse fra AMD er R9 380 som er litt raskere enn GTX960, og R9 390 som er litt raskere enn GTX970. Så en rimelig løsning vil være et av disse skjermkortene (Asus Strix og MSI Gaming versjonene er favoritter, men du trenger ikke 4GB versjoner av disse kortene.) Og eventuelt nå eller senere, en av disse skjermene. Eller om du vil legge litt mer i skjermkortet og eventuelt skjerm, så er R9 390 (Igjen Strix eller MSI Gaming) sammen med en av disse skjermene et godt alternativ. 1 Lenke til kommentar
Matsbrun Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Tusen takk for alle tilbakemeldinger, og spesielt takk til Gabri3l for et fantastisk utfyllende og hjelpsomt svar! Lenke til kommentar
FB.070719670500611 Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Budsjettet Jeg trenger hjelp med det samme: Hei jeg har en gammel pc som jeg vil oppdatere maskinvaren på. Budsjettet mitt er bare 1100kr. men det er noe. Pcen har 4gb ram, intel core 2 duo 2,6 ghz og ati 4000hd series med 500mb vram. Psuen er 350 w tror jeg. Hva bør jeg kjøpe først? Jeg spiller spill som Ark survival evolved, sims 4 ,world of warcraft, team fortress 2, minecraft og cities skylines. Jeg vil bare kunne ha litt høyere grafikk. Pcen bråker også ganske mye så hadde vært deilig om den kunne blitt stille. Budsjettet er 1400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå