Cerent Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Hei, Har en PC der jeg har installert Windows 7 og to forskjellige Linux distro'er. Det gikk greit så lenge det bare var Windows og en Linux distro, men når jeg installerte enda en Linux så forsvant den andre Linux'en fra oppstartsvelgeren. Den finner Windows 7, men ikke den andre Linux distroen. Det synes jeg er merkelig. Mitt spørsmål blir da hvordan jeg får lagt til den andre Linux distroen til velgeren? Det hjelper ikke å kjøre grub-install på nytt. Oppsettet er slik sda GRUB2 sda1 linux 1 /boot sda2 windows sda3 windows sda5 linux 2 /boot sda6 linux 1 LVM på LUKS sda7 linux 2 LVM på LUKS Skulle gjerne også hatt et grafisk brukergrensesnitt til å konfigurere GRUB2. Endret 25. oktober 2015 av Cerent Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Sørg for at både sda1, sda2, sda3 og sda5 er montert når du kjører update-grub (eller grub-install). Da skal begge Linux'ene bli oppdaget. Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Det fungerer ikke her, fortsatt finner den bare den ene (som jeg kjører) og Windows. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hvilke distroer er det snakk om? Og er "os-prober" installert på distroen du kjører update-grub fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå