Gå til innhold

Hvorfor misshandler noen mennesker dyr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi i vesten som stjeler kornet til fattige sulter ikke. Dem vi stjeler ifra sulter selvfølgelig. Og de spiser heller ikke nevneverdig med kjøtt.

Hmm, og grunnlaget for påstanden om at vi i vesten stjeler korn fra fattige er basert på dine egne handlinger? (For min del har jeg ikke stjålet noe korn i det siste fra fattige ikke-vestlige).

Eller er det muligens basert på en manglende forståelse av ordet "stjele"?

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke ansvaret for at vi har malt oss inn I ett hjørne! Jeg spiser det jeg får, og lar ellers alt få være I fred. Noen mener sikkert en sånn holdning er feil, men det får så være

Helt greit, men når du kjøper et stk biff i butikken så gir du beskjed til produsenten om at du vil ha biff. Det kalles salgstall, og er relevant for hvor mye biff som skal produseres. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tar ikke ansvaret for at vi har malt oss inn I ett hjørne! Jeg spiser det jeg får, og lar ellers alt få være I fred. Noen mener sikkert en sånn holdning er feil, men det får så være

Helt greit, men når du kjøper et stk biff i butikken så gir du beskjed til produsenten om at du vil ha biff. Det kalles salgstall, og er relevant for hvor mye biff som skal produseres.

Det hjørnet menneskeheten har malt seg inn i handler om mye mer enn bare biff og hensynsløs behandling av andre levende vesener. Når vi "snakker" med hverandre her på nett, gir vi beskjed til nettleverandør om at vi vil ha mer av det samme ...

Der kan vi også begynne, altså med å se på hvor fragmenterte og ensomme vi er, som så leder videre til gud vet hva av bivirkninger

Men, jeg skjønner poenget ditt også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...