praut86 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Hei. Jeg har en Fujitsu Esprimo p2530 (modell: mi3w-d2740) stasjonær pc, som etter bytte av harddisk (fra 80 GB hdd til 500 GB hdd), ikke kommer forbi bios med nye harddisken. Nærmere bestemt at den stopper opp under bios/post. Kobler jeg i fra s-ata kabelen til disken og starter opp så kommer jeg forbi der den stopper opp med harddisken tilkoblet. Dette har jeg prøvd: * Flashe bios til nyeste versjon (dette gikk uten problemer) * Prøvd nye s-ata kabler uten at det hjalp * Harddisken er brukt veldig lite, og jeg vet at den fungerer. * Prøvd alle s-ata kontakter (3 på hk) Jeg finner ingen info om denne modellen ang. om støtte for større disker samt nyere operativsystem når jeg googler. Tanken er å legge inn Windows 7. Er det noen her som har noen ide på hva jeg kan prøve videre som feilsøking her? Takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Liten update: Kjøpte ny harddisk på 250 GB (s-ata) og nå kommer jeg forbi bios osv. Virker som 250 GB er maks støttet av bios(?). Har fått lagt inn ekte windows 7, men har støtt på et problem: "ser etter oppdateringer..." - sånn har det stått veldig lenge uten respons. Med andre ord jeg får ikke lagt inn oppdateringer. Har prøvd forskjellige verktøy (fixit) og lasta ned windows update agent for 32 bits win 7, men fortsatt problemer. Edit: kan nevne at Windows er aktivert. Noen med tips? Takknemlig for all hjelp. Endret 26. november 2015 av praut86 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 En slik grense i BIOS er utenkelig. Det må være noe annet som gjør at disk og PC ikke er kompatible. WIndows update kan ta tid, bare å være tålmodig. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Takk for svar Nå har oppdateringene blitt installert og pcen fungerer. Så jeg anser saken som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå