Tåkefyrste Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Hvis du likestiller folk som er født i et land (og spesielt eldre) med innvandrere i debatten om hvem som fortjener å bli tatt vare på så er det ingen vits for oss i å hele tatt ha en diskusjon. Først skal et land ta vare på sitt eget folk, deretter kan man begynne å se utenfor egne grenser. Endret 25. oktober 2015 av Apox 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Så du håper at Syriere vil bli langt bedre enn deres nabo Irak?Det tror jeg vi alle håper. Særlig fordi Irak er en vestlig skapt katastrofe, og vi har ansvar for den. Det gikk faktisk så langt at vi klarte å føkke opp Syria også. Over tid håper jeg hele verden får det bedre, og helst at absolutt alle religioner dør ut. Og kanskje det er nå jeg burde påminne deg om at majoriteten kommer ikke en gang fra Syria, de kommer fra andre land som Afghanistan og Irak. Dette er lans som ikke har gjort det spesielt godt historisk.Her har du nok gått deg bort igjen. Jeg er temmelig sikker på at majoriteten av syrere kommer fra Syria. Det ligger i navnet. Hvis du mener majoriteten av INNVANDRERE, så er jeg selvsagt klar over det. De er svenske. Hvis du mener majoriteten av FLYKTNINGENE, så er jeg selvsagt klar over det også. Men forhåpentligvis klarer vi å kaste ut de som ikke hører hjemme her og konsentrere oss om de som faktisk trenger hjelp. Jeg tror det er ingen utenom noen ekstremister, som ikke tror flyktningbudsjettet øker drastisk. Eller mente du noe annet?Nei, jeg snakker om flyktningsbudsjettet: hvor mye penger vi tjener på flyktninger. Jeg tenker ikke, som du gjør, på UDI-budsjettet. Det er to forskjellige ting med to forskjellige navn. Du har gått deg bort igjen. Fordi jeg ikke kan tysk, og kan dermed ikke finne tyske tall. I tilegg, så vet jeg hvor alle de svenske tallene ligger. Men tror du virkelig at Sverige er et unntak, at Norge og Tyskland vil klare seg bra mens det går til helvete i Sverige. Det høres ut som virkelighetsfornektelse. Jeg tolker dette litt forvirrende utdraget som at du ikke er helt stødig i Norsk heller, siden du ikke har vært i stand til å skaffe de tallene heller. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Hvis du likestiller folk som er født i et land (og spesielt eldre) med innvandrere i debatten om hvem som fortjener å bli tatt vare på så er det ingen vits for oss i å hele tatt ha en diskusjon. Først skal et land ta vare på sitt eget folk, deretter kan man begynne å se utenfor egne grenser. Nei, jeg likestiller alle som har samme statsborgerskap. Fordi det er det likestilling betyr - å behandle folk som har samme muligheter likt. Endret 25. oktober 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Er det fremdeles noen som lurer på hvorfor Tyskland tar inn så mange innvandrere, forresten? Eller skal jeg virkelig måtte diskutere DE SAMME JÆVLA TALLENE for fem hundrede gang med folk som ikke fortjener tiden min? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Ja jeg undrer fortsatt på hvorfor de tar inn så mange som kun belaster samfunnet når det tydelig kommer frem at det er godt utdanna arbeidere som er løsningen. Og ja en flyktning som allerede har fått statsborgerskap skal likestilles med resten av befolkningen, men det var heller ikke poenget. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Det tror jeg vi alle håper. Særlig fordi Irak er en vestlig skapt katastrofe, og vi har ansvar for den. Det gikk faktisk så langt at vi klarte å føkke opp Syria også. Over tid håper jeg hele verden får det bedre, og helst at absolutt alle religioner dør ut.Du kommer ikke langt med bare håp. Har du noen statistikk som tilsier at de vil gjøre det bedre, eller er det bare ønsketenking? Hvis du mener majoriteten av FLYKTNINGENE, så er jeg selvsagt klar over det også. Men forhåpentligvis klarer vi å kaste ut de som ikke hører hjemme her og konsentrere oss om de som faktisk trenger hjelp.Litt vanskelig å kaste dem ut, når bare 10% av Afghanerene, og 2% av de fra Eritrea får avslag. http://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/asylvedtak-etter-statsborgerskap-og-utfall-2015/ Og selv de som får avslag, er ofte vanskelig å kaste ut. Og før vi har kastet dem ut, så koster de forsatt mye penger, fordi vi må tilby dem bolig, og de samme offentlige tjenestene som nordmenn kan få. Nei, jeg snakker om flyktningsbudsjettet: hvor mye penger vi tjener på flyktninger. Jeg tenker ikke, som du gjør, på UDI-budsjettet. Det er to forskjellige ting med to forskjellige navn. Du har gått deg bort igjen.Og dine kilder for at det peker oppover som bare faen er? Er det deres lave sysselsetting? Er er det deres lave inntekt? Jeg tolker dette litt forvirrende utdraget som at du ikke er helt stødig i Norsk heller, siden du ikke har vært i stand til å skaffe de tallene heller. Hvorfor skulle jeg bruke Norge som eksempel, når jeg prater om Tyskland? Det er Sverige som har vist hvordan det går, når man tar imot alt for mange. Tar man imot færre som Norge, så vil det gå bedre. Men selv i Norge så har det ikke gått bra, det kan SSB dokumentere godt, både fra deres regnskap, og deres sysselsetting. Har du noe som helst statistikk, som kan støtte din syn, eller er hele ditt argument basert på ønsketenking? Endret 25. oktober 2015 av Camlon Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Ja jeg undrer fortsatt på hvorfor de tar inn så mange som kun belaster samfunnet når det tydelig kommer frem at det er godt utdanna arbeidere som er løsningen.Ditt premiss er ikke akseptert. Og ja en flyktning som allerede har fått statsborgerskap skal likestilles med resten av befolkningen, men det var heller ikke poenget.Det var mitt poeng, og du svarte på mitt innlegg, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Det tror jeg vi alle håper. Særlig fordi Irak er en vestlig skapt katastrofe, og vi har ansvar for den. Det gikk faktisk så langt at vi klarte å føkke opp Syria også. Over tid håper jeg hele verden får det bedre, og helst at absolutt alle religioner dør ut.Du kommer ikke langt med bare håp. Har du noen statistikk som tilsier at de vil gjøre det bedre, eller er det bare ønsketenking? Nå får du faen ta meg skjerpe deg! Hva var det du spurte meg om? Jo, du spurte meg "Så du håper at Syriere vil bli langt bedre enn deres nabo Irak?". Det spørsmålet ga ingen mening, for du sammenligner et folkeslag med et land. Men jeg valgte som vanlig å bruke hjernen og tolke sprutet ditt mest mulig positivt, og kom til at du mente at det kom til å gå bedre med SYRIA enn med Irak. Og jeg svarte på spørsmålet ditt. Dum som jeg er. Men det er ikke godt nok, nå vil du ha en KILDE PÅ AT JEG HÅPER??? Jeg er ferdig med deg. Du blir aldri fornøyd, og du har ENDA IKKE FUNNET TALLENE JEG BA DEG OM! Endret 25. oktober 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tar kvelden. Hvis det er noen som trenger noen å diskutere med i kveld får dere se dere selv i speilet om dere klarer. Lenke til kommentar
Epikouros Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Er det fremdeles noen som lurer på hvorfor Tyskland tar inn så mange innvandrere, forresten? Eller skal jeg virkelig måtte diskutere DE SAMME JÆVLA TALLENE for fem hundrede gang med folk som ikke fortjener tiden min? Hvis det stemmer, noe jeg regner med ikke du heller vet siden ikke tysk står på listen over språk du kan, er det selvsagt bra for Tyskland, men det hjelper ikke oss. I Tysklands tilfelle hjelper det selvsagt at de har slaktet velferdsstaten, og f.eks. ikke har noe minstenivå på pensjon. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nå får du faen ta meg skjerpe deg! Hva var det du spurte meg om? Jo, du spurte meg "Så du håper at Syriere vil bli langt bedre enn deres nabo Irak?". Det spørsmålet ga ingen mening, for du sammenligner et folkeslag med et land. Men jeg valgte som vanlig å bruke hjernen og tolke sprutet ditt mest mulig positivt, og kom til at du mente at det kom til å gå bedre med SYRIA enn med Irak. Og jeg svarte på spørsmålet ditt. Dum som jeg er. Men det er ikke godt nok, nå vil du ha en KILDE PÅ AT JEG HÅPER??? Jeg er ferdig med deg. Du blir aldri fornøyd, og du har ENDA IKKE FUNNET TALLENE JEG BA DEG OM! Og der ble du sint. Det eneste jeg ber deg om, er å gi kilder for dine påstander. Du hevdet at, "hvor mye vi tjener på asylsøkerene peker oppover som bare faen". Da forventer jeg at du har noen kilder til å støtte opp den påstanden, men det hadde du tydeligvis ikke. Ergo, det er definitivt at du baserer deg på ønsketenking, istedenfor saklige argumenter. 7 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Forklaringen ligger nok i at tyskere som folkeslag går rundt med kollektiv skam (som de ikke hadde behøvd) og et enormt ansvar for 2 verdenskrig og Hitler enda. Nå må de være "snillest" i klassen for å bøte. Denne overdrevne snillismen (overmedmenneskeligheten) har gått over i en ny psykotisk fase hvor all logikk og fornuft fases ut til fordel for selvhatet. 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nå får du faen ta meg skjerpe deg! Hva var det du spurte meg om? Jo, du spurte meg "Så du håper at Syriere vil bli langt bedre enn deres nabo Irak?". Det spørsmålet ga ingen mening, for du sammenligner et folkeslag med et land. Men jeg valgte som vanlig å bruke hjernen og tolke sprutet ditt mest mulig positivt, og kom til at du mente at det kom til å gå bedre med SYRIA enn med Irak. Og jeg svarte på spørsmålet ditt. Dum som jeg er. Men det er ikke godt nok, nå vil du ha en KILDE PÅ AT JEG HÅPER??? Jeg er ferdig med deg. Du blir aldri fornøyd, og du har ENDA IKKE FUNNET TALLENE JEG BA DEG OM! Og der ble du sint. Det eneste jeg ber deg om, er å gi kilder for dine påstander. Du hevdet at, "hvor mye vi tjener på asylsøkerene peker oppover som bare faen". Da forventer jeg at du har noen kilder til å støtte opp den påstanden, men det hadde du tydeligvis ikke. Ergo, det er definitivt at du baserer deg på ønsketenking, istedenfor saklige argumenter. Selvsagt blir han sint. Når man ikke lenger sitter på logikken og rasjonaliteten så må man ty til agressjon og personangrep som du ser tydelige eksempler på hos "Shruggie" her. Han er nemlig god, så han trenger ikke komme med fakta og logikk. Han kan bare komme med angrep mot de som kommer med "rasistiske" fakta og statistikk og logikk. Husk at nå er venstresiden drittlei de "få" av oss som ikke synger kumbajamalord. Nå er deres tålmodighet brukt opp ovenfor oss. Blir interessant å se hva de kommer opp med av ideer next. Overvåkning av oss? Arrestere oss for meningene våre? Pre crime? Vi er vel alle antakelig potensielle massemordere vil jeg tro. Blir spennende 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Alltid morsomt med følelsespolitikk. Lurer på hvor lenge et land overlever på å være godhjertet men ignorere tall. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Alltid morsomt med følelsespolitikk. Lurer på hvor lenge et land overlever på å være godhjertet men ignorere tall. Nja..rent økonomisk ganske lenge. Jeg anslår mellom 5-10 år om det fortsetter i dette tempoet. Husk at i selv Hellas hvor ting virkelig har gått skeis (ikke pga asylkrisen, men finanskrisen) så går det så der. Primært fordi folk hjelper hverandre, svart økonomi osv. Det blir nok heller ikke mad max i Norge fordi vi tar inn alt for mange immigranter. Men landet vil forandre seg så vi merker det ja. Men du kommer til å bli overrasket over hvor lenge vi kan holde oss flytende. Så lenge du ikke mister maten på bordet og taket over hodet og ved i ovnen om vintern, så er det utrolig hvor glidende en overgang til et fattigere land vil være. Litt som å sakte koke en frosk. Men Norge har peaket for denne gang. Men vi er blandt de smarteste og mest rigide og viljesterke folkeslagene i verden. Når landet er er kjørt i grøfta, så bygger vi oss opp igjen - med en NY holdning/politikk. Endret 25. oktober 2015 av Capitalist/Minimalist Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Ah, ser dere har hatt selvbilde-orgie her i ekkokammeret deres i går kveld. Godt dere koste dere. Skulle be dere om å vaske opp etter dere, men denne tråden har dere jo totalt ødelagt, så det er liten grunn til å tro at noen kommer til å bruke den igjen. Endret 26. oktober 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Epikouros Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Ah, ser dere har hatt selvbilde-orgie her i ekkokammeret deres i går kveld. Godt dere koste dere. Skulle be dere om å vaske opp etter dere, men denne tråden har dere jo totalt ødelagt, så det er liten grunn til å tro at noen kommer til å bruke den igjen. Jeg ville kanskje prøvd meg på et liknende intetsigende innlegg og stukket av hvis jeg hadde vært en bløffmaker og ble avslørt. 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 jeg lurer på hvorfor tyskland tar inn milioner av innvandrere? etniske tyskere er sikkert i mindretall. synes det er ganske sykt at de tar inn så mange Tyskerne sliter som mye av Europa både med skyldsfølelse for forferdelige ting de har gjort før, og nymotens politisk korrekt hvit apologetisme. De har som andre har påpekt også en relativt sterkt økonomi. Både venstre og høyre- sidene i Europa har grunner til at de ønsker å dra inn så mange folk. For venstresiden er motivasjonen ideologisk og politisk. De ønsker seg et flerkulturelt utopi og får høyere selvfølelse ved å gjøre ting de tror gjør opp for fæle ting andre hvite mennesker har gjort tidligere i historien. De får også fler velgere og fler som er enige med dem og forrykker den politiske balansen i favør av nytolkninger. Enn så lenge. Høyresiden undergraver velferdsstaten og presser ned lønningene. På den måten får de på sikt også kuttet skattene og utgiftene sine. Verken rødvinssosialistene eller kapitalistene ser realitetene ifra hvor de sitter. De fleste av dem bor langt utenfor innvandrertette områder og møter sjelden på virkeligheten. Når de gjør det, så rasjonaliserer de det bort. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Og ja, sånn er det i Norge også. Vi har tjent ENORMT mye penger på innvandring. Den må du forklare for meg. Forventet flyktningeinnvandring vil koste hver yrkesaktiv rundt 50.000kr ekstra i skatt i året etter at inntekter ifra flykningenes arbeid er tatt med. Det er nesten 200 milliarder kroner for å ta imot 18500. Nesten 10% av BNP. Endret 26. oktober 2015 av misanthrope Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Ah, ser dere har hatt selvbilde-orgie her i ekkokammeret deres i går kveld. Godt dere koste dere. Skulle be dere om å vaske opp etter dere, men denne tråden har dere jo totalt ødelagt, så det er liten grunn til å tro at noen kommer til å bruke den igjen. Jeg ville kanskje prøvd meg på et liknende intetsigende innlegg og stukket av hvis jeg hadde vært en bløffmaker og ble avslørt. Jaha...? Og du tror du har avslørt en bløff? Har du muligens sovet på skolebenken i dag og drømt litt for godt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå