Btbw Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Hei, har blitt avhengig av snus (4 til dagen). Noen som har klart å slutte og hvordan gjorde dere det? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 et par kompiser har brukt el-cig, og nikotinfri snus Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Slutta på dagen etter 4 år med snus. Snuste ca 1 boks per dag. Nå har det gått rundt 20 dager siden jeg sluttet. Får ikke sjekket slutteappen da mobilen er tom for strøm. Uansett jeg sluttet på en mandag og lot bare være å ta flere snus. Sliter så sykt mye, holder på å dø. Men jeg kommer fortsatt ikke til å sprekke fordi jeg har bestemt meg for å slutte. Enkelt og greit Snart vil cravingen gå bort. Det er min motivasjon. Snart snart snart Om du vil kan vi holde denne tråden oppdatert og støtte hverandre! Edit: Bruker ingen hjelpemidler utenom slutteappen. Men mange bruker nikotinfri snus en periode. Jeg synes det er best uten slik at vanen om å ha noe under leppa forsvinner raskere. Endret 25. oktober 2015 av Hannah00 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Cold turkey. Det værste er egentlig ikke å slutte, men å ikke starte igjen. Anbefaler å holde deg unna fylla i noen uker ihvertfall, lett å gå på en smell der. Er ikke så vanskelig å slutte hvis man virkelig er innstilt på det. Jeg brukte nikotinfri snus første gangen jeg prøvde å slutte, men da blir man ikke kvitt den vanen med å ha noe i leppa. Slutter man brått får man ofte sug i 1-2 uker, men etter det slutter man å tenke så mye på det. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Slutta for en 3-4 år siden cold turkey. Da jeg heller ikke bor i Norge lenger, er det ikke så lett å få tak i snus gadd heller ikke å styre med å bestille det på nettet. Det skjer av og til at jeg får en boks med snus av en kompis her som av og til jobber i sverige, da bruker jeg opp den boksen, har ikke noen særlig cravings etter det. Har et forbruk på kanskje to bokser i året eller mindre. Når jeg er på besøk hjemme i norge, gidder jeg heller ikke å kjøpe noe da det koster hva? en rundt 80-90 kroner for en boks. Foreslår at med mindre du har en stål-disiplin og kan flippe av og på knappen når du vil bruke det, at du heller tenker på av det koster. Bruker du en boks om dagen, så er du jo nesten oppe på 3000 i måneden. 36.000 årlig, 360.000 kroner på 10 år. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Fikk du migrene da du sluttet? Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvordan går det Btbw? Klarer du deg? Jeg har fortsatt ikke rørt snus. Nå er det jo 40 dager siden jeg sluttet tror jeg. Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Hvordan går det Btbw? Klarer du deg? Jeg har fortsatt ikke rørt snus. Nå er det jo 40 dager siden jeg sluttet tror jeg. Jeg er fortsatt på 4 til dagen jeg, hm. Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hva slags abstinenster får du når du forsøker å slutte da? Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 En slags lysstråle ut av hodet, hehe. Fikk det for 1 uke siden. (Ikke bokstavelig, bare føles slik, snakker med psykolog om det, han tror ikke jeg skader noen med strålen og at jeg kan slappe av Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 åå, aldri hørt om. Men det blir vel bedre etterhvert Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg fikk ikke noe migrene av å slutte med det. Hadde en craving etter det i rundt 2 uker etter at jeg slutted cold turkey, dette får jeg derimot ikke nå, om jeg skulle ha en boks med snus til jul f.eks da det kun er mentalt. Nikotin er fysisk i kroppen og blodet ditt i 11 timer. Etter disse 11 timene så forteller hjernen din deg at du må ha det fordi den har blitt vant med vanen din. Beste måten å unngå absitensene på er å holde deg aktiv, få blodet til å pumpe litt. Endorfinene kroppen din produserer da motvirker det ganske godt. I tillegg til det så er hjernen din vant med at du hjerne tar snus når du ikke gjør en dritt uansett så det er altså best bet for å unngå migrenen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå