Gå til innhold

Hvordan fungerer det og bytte mobil abonnement ?


Anbefalte innlegg

Det er mange mange år siden jeg byttet abonnement sist og husker ikke helt hvordan det foregår. 

 

8 Gb hos chess 399

10 Gb hos onecall for 449 (399 ut 2015)

6 gb hos netcom 399 (noe jeg har nå )

 

 

Så jeg skal bytte. Men hvordan fungerer dette igjen ? Jeg bestiller så skjer hva ? Må jeg si opp avtalen med netcom selv ?

 

 

Hvem har best 4g dekning av chess og onecall foresten ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du gir din nye operatør "fullmakt" til å si opp din nåværende avtale. Du må gjerne svare på en sms for å bekrefte, men du behøver ikke gjøre noe mer enn det.

Det betyr at du bare bestiller nytt abbonnement med samme nummer, så ordner operatøren alt det praktiske.

 

Chess og Onecall bruker vel Netcom sitt nett begge to, og bør derfor ha lik dekning.

Lenke til kommentar

 

Det er mange mange år siden jeg byttet abonnement sist og husker ikke helt hvordan det foregår. 

 

Men nå ser jeg at jeg kan få 8 gb data hos chess for 399 eller 10 gb data hos onecall for 449 istedenfor 6 gb data hos netcom til nesten 700 kr.

6GB for 700kr hos NetCom? Det hørtes feil ut. Hvilket abonnement har du?

 

 

Det er jeg som har sett feil det er 399, men av en eller annen grunn har jeg betalt rundt 649 i to måneder. Men uansett så må jeg ha mer data og 8 gb for samme prisen eller 10 gb for 50 kroner mer er bedre.

Lenke til kommentar

Det er jeg som har sett feil det er 399, men av en eller annen grunn har jeg betalt rundt 649 i to måneder. Men uansett så må jeg ha mer data og 8 gb for samme prisen eller 10 gb for 50 kroner mer er bedre.

Da kan det hende du har det abonnementet med 20GB mobildata. Om du skal bytte mobilselskap er det av og til greit å ringe kundeservice og høre om de har noe tilbud, ofte kan man få litt bedre pris hvis man fortsetter som kunde.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du bestiller nytt abo hos din nye operatør, så ordner de resten for deg.

Chess, OneCall og Netcom har samme nett, men det kan være at det er begrensninger i nedlastingshastigheten, sjekk det først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...