Hveding Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Kanskje feil plass å spørre, men glemt passord på treningsforumet å orker ikke bruke tiden på å få ordnet ny.Iallefall, jeg håper noen her har et bra bein OG rygg program som skal utøres på samme økt. Har skippet rygg 1 gang denne uken å vil få inn iallefall delvis rygg idag samme med bein økta. Min tankegang er da beste måte å trene knebøy, benpress, markløft, roing, nedtrekk å så legger helt sist. Tenker dette vil være best måte å gjøre det på, men er sikkert noen her som har et bedre forslag Har trent et par år nå så har fint peiling på dette selv, men er bare ute etter å se om dere har noe spennende å komme med Mvh Pat. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det du har inkludert der er en veldig fin økt hvor flere av øvelsene isolert sett inkluderer flere store muskelgrupper i både rygg og ben. Med mindre du har særlig lyst å definere en enkelt muskel eller en liten muskelgruppe finnes det selvsagt øvelser man kan pumpe på, men du har et veldig fint program der. Kan kanskje være kjekt å inkludere http://www.best-leg-exercises.com/images/calf-exercises6.jpg noe sånt. Da får man belastet baksiden av leggene samt mye av ryggen. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Det du selv foreslår er bra, men jeg ville variert hvilken øvelse, av knebøy og markløft, du tar først. Eksempelvis: Leg day 1: Knebøy, markløft, beinpress, osv Leg day 2: Markløft, knebøy, beinpress, osv Jeg ville separert ut roing/nedtrekk da det er overkroppsøvelser*. Jeg føler at leg day fortjener sin egen dag da det er de største muskelgruppene. Jeg ville i stedet slengt på leg extensions og leg curls. Legger kan forbli. * Ja, det er ryggøvelser, men ØVRE rygg. Markløft og knebøy trener hovedsaklig nedre rygg, altså korsryggen. Dette er en veldig nyttig separasjon. Om du ønsker en to-splitt, så kjører man gjerne leg day (som inkluderer korsrygg), og en overkroppsdag (som inkluderer press-øvelser for bryst/skuldre/triceps, og en dra-dag for øvre rygg og biceps). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå