Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn vil bare ha meg til sex... Hva kan være galt med meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en del menn fra nettdating. Det typiske som jeg opplever er at menn kun vil ha sex med meg, og så bryr de seg ikke mer. 

Jeg har gått på smell etter smell. Og forsøkt å finne årsakene til at det er sånn. Jeg tenker at det kan være at noen av de ikke er ferdige med tidligere partnere. Jeg tenker at det kan være utseende mitt som gjør at jeg ikke er bra nok, men når jeg ser meg i speilet, på bilder osv, så ser jeg faktisk bedre ut enn de fleste i min alder mener jeg. 

Noen som har tips og råd, i det jeg skal gå videre å finne en kjæreste? Ville dere gitt opp siden jeg har gått på så mange smell, eller ville dere forsøkt videre? Tips og råd? 

Anonymous poster hash: 8a014...8d4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lev etter "ikke sex før ekteskap" og skriv det i profilen

Haha, ja, da får du mye normale mannfolk på tråden.

Det er sant.... Jeg må jo ta sjansen om å leve... Jeg pleier å si ja til sex hvis jeg liker mannen... men det er ikke sexen som er et problem. Den har vært bra den. Men det som er et problem er det følelsesmessige etterpå. Jeg håper jo at det fins noen som vil være kjæresten med meg og. Jeg forstår ikke hvorfor menn vil ha sex med meg, men ikke noe mer.. Av og til lurer jeg på om jeg bare skal gi det opp, og være alene resten av livet. Men det er gjerne for dumt å gi det opp.. 

Lenke til kommentar

Ellers finnes det en mellomting. Nå vet ikke jeg situasjonen i detalj, men drøy litt lenger med det første ligget. Hvis det kun et sexen de er ute etter forsvinner de da av seg selv, uten at du må by på deg selv forgjeves.

Ja, for holder man på sånn, så kan det bli ganske mange sexpartnere etterhvert. Nå har jeg hatt under 20 partnere forløbig. Men det kan bli ganske mange etterhvert hvis dette fortsetter. Testet meg for sykdommer for to år siden og etter det har jeg bare hatt en partner. Vet ikke om det er vanlig at menn ligger rundt på denne måten ;)

Lenke til kommentar

Det får jo for all del bli opp til deg og eventuelle partnere. Men dersom det ikke er dette du ser etter og det ødelegger selvbildet så bør du sette ned foten/knipe igjen litt.

Kan ikke svare for mange andre enn meg selv, men vil ikke tro det er så altfor mange menn av denne typen. Men det er mulig de er overrepresentert på slike sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det får jo for all del bli opp til deg og eventuelle partnere. Men dersom det ikke er dette du ser etter og det ødelegger selvbildet så bør du sette ned foten/knipe igjen litt.

Kan ikke svare for mange andre enn meg selv, men vil ikke tro det er så altfor mange menn av denne typen. Men det er mulig de er overrepresentert på slike sider.

ja, på datingsider, så har jeg opplevd veldig mange sånne nå. Og siste fyren jeg møtte, så håpet jeg på at det ikke var sånn... men sånn var det. Han sa det til meg og. Han sa at han var forelsket en stund, og så var jeg bare sex for han. Og ingenting mer. 

Jeg håper at jeg skal få troen tilbake. Har ikke orket å gi meg hen til en mann etter dette. Nå har jeg begynt å isolere meg fra menn istedet... 

Sexen er bra i seg selv, men jeg trives ikke med å føle meg som kun sex og ingenting mer. Det går kraftig utover selvbilde. 

Lenke til kommentar

Slett profilen og be venninner som har kjæreste introdusere deg til noen av kjærestens kompiser. Møt folk på ekte hvis det er mulig. Finn deg en hobby, dra på matlagingskurs osv. Lær deg å skyte, mange menn der sikkert. Finn deg en mannehobby, da finner du sikkert noen. Eller begynn på et treningssenter med mange menn.

Edit: Menn du møter på ekte kan kanskje være annerledes enn menn på datingsider. Ikke vet jeg, men alle sier jo at menn på  datingsider er useriøse.

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slett kontoen?

Ja , jeg har tatt avstand til nettdating nå, for jeg har ikke orket å oppleve det samme igjen.

Det typiske er at de sier at jeg er så tiltrekkende og at de utgir seg for å være forelsket i starten, for så å si at jeg er bare bra nok til sex, og thats it. Noen ganger har jeg fått inntrykk av at noen av de har dame.. og at det kan være årsaken. Er gjerne lurt å være forsiktig med nettet..

Lenke til kommentar

Ikke vits å dra alle under en kam, mennene på datingsider er jo akkurat de samme som "han på butikken", "han på treningssenteret" eller "vennen til kompisen", sånn i utgangspunktet.

Vet ikke hva som er verst de kvinnfolkene som har bilde ungene sine på datingprofilen eller det der :p

Syns det er bra at dem har bilde av barna på profilen.

Da vet jeg å holde meg unna  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Ikke vits å dra alle under en kam, mennene på datingsider er jo akkurat de samme som "han på butikken", "han på treningssenteret" eller "vennen til kompisen", sånn i utgangspunktet.

Vet ikke hva som er verst de kvinnfolkene som har bilde ungene sine på datingprofilen eller det der :p

Syns det er bra at dem har bilde av barna på profilen.

Da vet jeg å holde meg unna  :closedeyes:

Man kan ikke dra alle under samme kam nei. Men nå er det bare halvannen måned siden sist jeg opplevde å få vite at jeg var blitt utnyttet av en mann. Han holdt jeg på med lenge.. Altfor lenge... Men derfor så har jeg ikke orket dating ennå. Behøver litt tid, og finne meg selv igjen, før jeg er i gang igjen.

Men det fins nok normale på nettdating og. Men jeg har blitt behandlet som sex av mange av de jeg har møtt.

Ja, det med barn på profilen, er helt feil. Det er greit at man har bilde av barna på facebook, men ikke på en nettdatingprofil.

Lenke til kommentar

Men å møte venner av venner er alltid lurt. Fordi vennene dine vil jo aldri matche deg med noen som er useriøse. Og de advarer deg om han som sjekker deg opp er useriøs, player eller lignende. Det blir som en kvalitetskontroll og sjansen øker for at den du møter ønsker det samme som deg.

Uansett, kjærlighet kommer ikke uten risiko. Alle blir såret et par ganger i livet. Men når du blir såret mange ganger ved å gjøre det samme burde du finne en annen måte å gjøre det på. Og å møte en fyr på ekte er kanskje bedre.

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men å møte venner av venner er alltid lurt. Fordi vennene dine vil jo aldri matche deg med noen som er useriøse. Og de advarer deg om han som sjekker deg opp er useriøs, player eller lignende. Det blir som en kvalitetskontroll og sjansen øker for at den du møter ønsker det samme som deg.

Uansett, kjærlighet kommer ikke uten risiko. Alle blir såret et par ganger i livet. Men når du blir såret mange ganger ved å gjøre det samme burde du finne en annen måte å gjøre det på. Og å møte en fyr på ekte er kanskje bedre.

Ja, nå har jeg blitt såret kjempemange ganger. Og det går jo selvsagt utover selvbildet mitt. Jeg tenkte å kaste meg ut med dating nå rett etter at han siste gikk. Men jeg har ikke orket det nå. Jeg føler at jeg behøver litt tid for å komme til å finne meg selv igjen. Og samtidig bør jeg nok ha en annen strategi som du sier.

Jeg har ikke venner å gå ut med. Alle er etablerte, og jeg har er vel litt enstøing sånn sett. Heldigvis har jeg barn, og familie. Jeg har derfor oppsøkt nettdatingen, men jeg kjenner at jeg er ganske sårbar akkurat nå. Jeg blir redd at alle menn er like... men det fins nok menn som er annerledes og vil jeg tro.

Tusen takk for bra forslag av deg.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du tar en pause med dating. For at andre skal kunne finne deg passende for et forhold må du trives med deg selv. Du må ha selvtillit og trives med deg selv psykisk. Akkuratt nå virker det ikke som du er helt der. Personlighet har mye å si for et varig forhold, ikke utseende. Og andre mennesker plukker veldig fort opp om man har negative trekk, som lav selvbilde eller selvtillit, er sårbar eller usikker. Dette er trekk de fleste styrer unna når man er ute etter et forhold, for slike trekk fører ofte til andre negative ting som sjalusi, misunnelse, osv.

Hva med å ha et "meg-år" i år? Det har jeg. Jeg jobber med meg selv, skaffer meg hobbyer som jeg trives med, aktiviteter jeg liker, jobber med vekt, kosthold og utseende. Rett og slett sørger for at jeg psykisk og fysisk har det bra og trives på egen hånd. Da blir man plutselig mye mer attraktiv for andre, og for èn selv! Selvtilliten øker og jeg lar meg ikke overkjøre av menn.

Mannfolka er der i dag og de er der til sommeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...