Gå til innhold

Lønnssamtale: Sivilingeniør med 1 år arbeidserfaring

Anbefalte innlegg

God dag godtfolk! 

Jeg har jobbet godt over et år etter at jeg gikk ut fra NTNU; og har i år kun mottatt det generelle lønnstillegget/økningen bedriften ble enig om (1-2 % økning). Bransjen er ikke spesielt påvirket av oljebremsen, og bedriften går fremdeles svært godt.

Jeg er usikker på om jeg burde spørre om en lønnssamtale ettersom det har gått et år. Jeg ser jo at mine tidligere studiekamerater har mottatt vesentlig mer i lønnsøkning siden de nå har mer erfaring og utnytter tiden sin bedre på jobb. Er det noen med noen års erfaring som kan fortelle meg hvordan dette foregår? Vil bedriften skru opp lønnen min ettersom jeg får mer erfaring (utover "fellesoppgjøret") eller må jeg argumentere for mer lønn?

Hvem var det bedriften ble enig med om det generelle tillegget? Er bedriften medlem av NHO? Er du medlem av Tekna? I så fall er ditt arbeidsforhold regulert av hovedavtalen NHO-Tekna, og evt lokal tariffavtale. Da har du krav på årlig lønnvurdering/justering iht individuelle kriterier, og også årlige medarbeider- og lønnsvurderingssamtaler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...