Rmoltu Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Hei Jeg er ikke den mest bereisete innen maskinvare, nettverk og andre datarelaterte ting. Men har funnet ut at en ny og kraftigere trådløs router måtte til i hjemmet for å få litt bedre hastighet og rekkevidde. Den nye routeren ska forøvrig plasseres litt mer strategisk enn der hvor min nåværende hjemmesentral for fibernett står. Valget falt på en Asus RT-AC66U, som jeg har lest mye bra om. Da denne støtter 802.11ac så tenkte jeg å bytte nettverkskort i PCen min også, så jeg får full utnyttelse av min nye router. PCen min er en Acer Aspire S3-391 med et nettverkskort som heter Qualcomm Atheros AR5BMD222. Dette støtter såvidt jeg vet ikke 802.11ac. Jeg tok av bakdekselet på PCen og såg at der var en tom plass/slot til å sette inn et PCIe half height nettverkskort, så spørsmålet mitt er følgende: Hva kan/må jeg gjøre for å få støtte for 802.11ac? Er det noen som evt kan anbefale et greit nettverkskort, og tilhørende drivere? Må jeg gjøre noe mer enn å sette inn nettverkskort, og installere driver? Mvh Richard Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Du må bytte ut det gamle nettverkskortet. Er du heldig ligger det bak et deksel. Er du uheldig må du demontere hele PC-en. På min Asus må hele PC-en demonteres. Ganske knotete. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Problemet også er det lagt inn sperre i bios for andre nettverkkort, som gir bare feilmelding "not supported networks card detected, place reboot and remove it". Det er særlig Acer, Dell, HP, Lenovo dette problemet skjer med. Sjekk hva slags type det er: Disse passer ikke om hverandre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jeg hadde ingen problemer da jeg bytta nettverkskort på en HP jeg hadde tidligere. Edit: Enkleste kan være å kjøpe en USB-adapter e.l. Endret 25. oktober 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har et Intel AC 7260 DB hvis du er interessert. Lenke til kommentar
Rmoltu Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 Slik ser det ut inni PCen.Er det ikke mulig å bare sette inn et nettverkskort der hvor det er en tom plass? Har forstått det slik at dette er en plass til et PCIe Half Height. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Du må uansett koble til antennene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå