Zork- Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Noen her som har tatt privatisteksamen i SOSA og kan forklare hvordan det fungerer? Det jeg har forstått er at man får en oppgave/tema som man skal svare på i 30 minutter og deretter presenterer man det for sensor. Hadde vært fint om noen kunne gi meg et eksempel på en slik eksamensoppgave og eventuelt hva jeg burde øve på. Lenke til kommentar
Zork- Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2015 Kom igjen da... litt info hadde vært fint å få. Har ikke tatt muntlig privatisteksamen før. Vil bare ha et eksempel på en eksamensoppgave. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Det er egentlig veldig rett frem. Du får et tema som du snakker om. Kan for eksempel være: grei ut om sosiale ulikheter i Norge. Det er ganske bredt og du må da forsøke å få inn så mye av pensum som mulig. Så er det vanlig med et par oppfølgingsspørsmål fra andre deler av pensum. Les alt og pugg det du synes er vanskelig. Endret 25. oktober 2015 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Zork- Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Det er egentlig veldig rett frem. Du får et tema som du snakker om. Kan for eksempel være: grei ut om sosiale ulikheter i Norge. Det er ganske bredt og du må da forsøke å få inn så mye av pensum som mulig. Så er det vanlig med et par oppfølgingsspørsmål fra andre deler av pensum. Les alt og pugg det du synes er vanskelig. Kan man ha et ark med stikkord for eksempel? pleier vanligvis å ta med i tilfelle jeg skulle glemme noe. Takk for svar btw. Endret 25. oktober 2015 av Zork- Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det er egentlig veldig rett frem. Du får et tema som du snakker om. Kan for eksempel være: grei ut om sosiale ulikheter i Norge. Det er ganske bredt og du må da forsøke å få inn så mye av pensum som mulig. Så er det vanlig med et par oppfølgingsspørsmål fra andre deler av pensum. Les alt og pugg det du synes er vanskelig. Kan man ha et ark med stikkord for eksempel? pleier vanligvis å ta med i tilfelle jeg skulle glemme noe. Takk for svar btw. Ja, du får ark med skolens logo på som du kan skrive på under forberedelsesdelen. Er vel kun disse som er tillat under høringen så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå