Gå til innhold

Hva er de beste øreproppene?

btfredr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ikke er for dyre", hvor mye er for dyrt da? Alle har subjektiv mening på området.

Jeg har kjøpt Shure SE535 og senere laget avstøpninger til disse og er godt fornøyd med resultatet.

Ett av elementene i den ene proppen kubba etter ~2år, da fikk jeg ny på garanti. Kabelen lever fortsatt og er utskiftbar.

Lenke til kommentar

"Ikke er for dyre", hvor mye er for dyrt da? Alle har subjektiv mening på området.

Jeg har kjøpt Shure SE535 og senere laget avstøpninger til disse og er godt fornøyd med resultatet.

Ett av elementene i den ene proppen kubba etter ~2år, da fikk jeg ny på garanti. Kabelen lever fortsatt og er utskiftbar.

Xiaomi Piston 2. Til å koste en kvart tusenlapp syns jeg de er gode. Og byggekvaliteten er bra.

Hvor er det beste stedet å kjøpe slikt på? Hvilke butikker/nettbutikker er anbefalt? Er f.eks. Amazon, Ebay anbefalt? 

Lenke til kommentar

Hvis det er relativt billige propper til rundt ~500kr så er det antaglivis like greit å kjøpe på Ebay. Jeg kjøpte mine Shure hos Stereofil i Oslo, i en fysisk butikk. De matchet den billigste nettprisen + en 100-lapp. Da fikk jeg disse for 3300. Nå ligger disse på nett for 3000. Prisen har altså gått ned mindre enn 10% på 4 år. Ikke mye elektronikk som holder seg så bra i disse dager. Dette er kvalitetspropper og jeg har aldri angret på å ha kjøpt disse. Om det er noe jeg skal sette fingeren på så er det at de inkluderte skumtuppene danner litt vel mye trykk i ørene etter 1-2 timer. Utskiftbare tupper fra ComplyFoam er en del mindre belastende for øret med like god isolasjon. Som andre endestykker av skum samler de en del ørevoks enda man renser ørene regelmessig og tuppene mine fra ComplyFoam tålte ikke helt vask, så dette blir en slags forbruksvare.

Jeg endte til slutt med støpte endestykker i silikon. Disse endret lyden noe, bl.a ble diskant noe skarpere. Innspillinger som hadde "skarpe s-er" ble ikke lenger noe særlig å høre på om man hadde litt volum. Komforten har dog vært fantastisk. Jeg hadde en lengre reise den ene dagen og proppene tilnærmet kontinuerlig i øret i 8 timer. Ingen ubehag i det hele tatt.

Hvis du finner det du vil ha i Norge til vettug pris så er det best å kjøpe her mtp eventuell garanti. Noe finnes ikke i Norge så du må enten kjøpe fra produsent eller via en av butikkene de anbefaler.

Det kan høres absurd ut å svi av så mye på ørepropper, men jeg har forelsket meg i lyden i mine og brukt disse mye. Jeg har som sagt hatt dem i 4 år etter og er storfornøyd. Bruker ikke dem like mye som de 2 første årene, men de holder fortsatt koken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...