Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slag mot brystet/hjertet

Leo21

Anbefalte innlegg

Hei! Havnet en lekeslåsskamp med brusjan i sted, og da fikk jeg plutselig albuen hans i stor fart på brystet/hjertet mitt. Flere som har fått noe slikt?

Har ingen umiddelbare symptomer, men kan kjennes bittelite gran når jeg går ned. Bør jeg gå ti lege?

Endret av Leo21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du trenger ikke gå til lege. Du tåler en trøkk.

Om det faktisk blir veldig ubehagelig, da kan du gå til legen.

Har jo lest div om at en kan få hjertestans etc, men da hovedsakelig i idretter. Men uansett. Du tror det er utenkelig, fordi da hadde jeg kjent det med engang?

Lenke til kommentar

Har jo lest div om at en kan få hjertestans etc, men da hovedsakelig i idretter. Men uansett. Du tror det er utenkelig, fordi da hadde jeg kjent det med engang?

Du hadde ikke kjent noe, du hadde bare gått i bakken/blitt liggende der. 

Lenke til kommentar

Sikker på det? Kan vel falle om etter et par timer også?

Lenke til kommentar

Så lenge du er i vigør, går det fint. Men ikke legg deg, for de fleste dødsfall skjer i senga!

(Neida - ingen ting å bry seg om. Faren for å bli overkjørt mens du spaserer på fortauet er større).

Hvorfor er du så sikker på det? Sjekk den linken over at man kan få hjertans etter slag. Men da hadde vel jeg allerede kjent noen symptomer nå?

Lenke til kommentar

Nei... Du hadde ikke vandret rundt i ett par timer om du hadde opplevd hjertestans som var det jeg svarte på. Når det kommer til artikkelen som er postet over så antar jeg du faktisk leste den ? Har du noen av symptomene ? Reager i henhold til det,

Er du frisk og rask og ikke noe forandringer så er det nok ikke teppefall for deg helt enda, kan nok fortsatt nyte din nyinnkjøpte hårvoks og lærjakke  :w00t:

God kveld videre til deg 

Lenke til kommentar

Nei... Du hadde ikke vandret rundt i ett par timer om du hadde opplevd hjertestans som var det jeg svarte på. Når det kommer til artikkelen som er postet over så antar jeg du faktisk leste den ? Har du noen av symptomene ? Reager i henhold til det,

Er du frisk og rask og ikke noe forandringer så er det nok ikke teppefall for deg helt enda, kan nok fortsatt nyte din nyinnkjøpte hårvoks og lærjakke :w00t:

God kveld videre til deg

Det står ikke at en må ha nevneverdige symptomer i den artikkelen da. Står at man kan få det etter slag mot brystet.

Men nei har ingen symptomer egentlig, men kjennes enda bittelit.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så sikker på det? Sjekk den linken over at man kan få hjertans etter slag. Men da hadde vel jeg allerede kjent noen symptomer nå?

Bare én ting er sikkert her i verden: at vi skal dø. Resten er mer eller mindre usikkert. Men vi kan ikke la fjerne muligheter stoppe oss. Vi setter oss inn i bilen, ikke sant? Selv om et hundretall i Norge dør der hvert år. Hvor mange dør av et moderat slag mot brystet? 0,?? pr. år? Glem det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...