Gå til innhold

ATI-drivere

LDI

Anbefalte innlegg

Har et ATI MOBILITY RADEON 9600 128MB i min laptop. Problemer med at vinduer lagger når jeg skyver dem rundt (raskt) med musa. Også treg ifm. bruk av startmeny osv osv. Typisk driverproblematikk??? Har installert "de siste" driverne til kortet (via cd'en som var med), men fremdeles no-go! :grumpy:

Kva gjer eg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på dette, men en kamerat av meg har nettopp kjøpt seg laptop selv og sa at skjermkortet deler minnet med resten av maskinen!? i så tilfelle er det kanskje en løsning å få seg mer minne poå den maskinen?

Kameraten min har 256, og spill som f.eks C&C generals har STILLESTÅENDE meny!!!, men ellers har han en XP2500+ prosessor og diverse annet stasj! en relativ feit pc sånn generelt sett(husk LAPTOP) men han har bare 256 minne,

Et råd! se om du finner nye drivere, kan være de, men prøv og å oppgradere med mere minne!!!

-Stian

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar. Har 512Mb DDR RAM, og har vært inne på ATI's sider, men de legger ikke ut drivere til Mobility-kortene, men henviser til "min lokale leverandør". I mitt tilfelle er det Whitebox, og de siste driverne derfra har jeg installert (fra CD'en som fulgte med). Skal selvfølgelig mase på dem mhp. evt. nye drivere, men det virker rart synes jeg, at det skal være noe galt også... Klin ny PC osv...

Men, du/dere er enige i at det dreier seg om et driverproblem håper jeg... (ref. min problembeskrivelse)?

Endret av LDI
Lenke til kommentar

Kan jo kanskje og ha noe med skjermen?? om den ikke har rask nok refresh så kan jo det gjøre utslag i at bilde "henger"... Har selv sett mang en TFT-skjerm som ikke følger helt med på notene.... men ikke utelukk alt annet enn drivere... for... man vet aldri!!!

-Timen begynner..... Diskre matematikk og lineær algebra... UFF!!!! snakkes:)

Lenke til kommentar

Takk igjen. Skal prøve det også.

Får tilsendt "rykende ferske" (!) drivere fra Whitebox i dag, så får håpe det løser problemet. Håper jeg ikke blir skuffet (opp som en løve og ned som en skinnfell osv)... :shrug:

I'll keep you posted! (må jo lukke tråden ordentlig) :-)

Lenke til kommentar

Hei igjen! Da er problemet løst! Nye drivere fra Whitebox gjorde susen. Ergelig å få tilsendt en ny PC med drivere som ikke funker, men det gikk bra til slutt!

Takk for alle inspill. Omega-siden er behørig bookmarket. Takk for meg (for denne gang :roll: )!

Case closed! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...