Gutt25 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Hei. Jeg har en saab 900ng 97 modell, og så at det selges slike odb2 nitro chip tuninger på finn. Da jeg er helt ny på bil så lurte jeg på om disse har noe for seg? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Litt skeptisk, sjekk nøye før du faktisk kjøper en slik. Og om det er noe "unversalt" ville jeg iallefall vært skeptisk. Fort å rasere hele motoren om chippen skulle gjøre noe feil. Den blir uansett å øke turbotrykket, så du burde ha en turbo i god stand som vil tåle dette. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Speedparts på Kjeller er spesialist på Saab i Norge. Hør med dem. De bruker BSR tuning. Dersom du ikke har en turbo, er det ikke vits å gjøre noe med motoren. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Som han over meg skriver. Skulle jeg chippet en bil så ville jeg ALDRI vurdert noe annet enn bsr. Har flere kjente som har hatt eksempelvis Saab 9-5 Aero og ødelagt motorene sine på feil typer chip Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vittig at to folk på forum nevner BSR, da man på saabportalen direkte blir frarådet til bruk av BSR da det fjerner diverse sperrer osv som kan være greit og ha, uten at jeg har lest meg voldsomt opp på det.Hirsch er vel eneste levrandør i norge som leverer chip med garanti fra saab selv. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Uten at jeg selv har for god peiling på Saab så har BSR på samtlige specs jeg har sett holdt seg innafor det produsenten sier er max nm på kasse osv. De gir jo også i tillegg 1 års garanti på motor og drivverk. Nå skal det legges til at jeg kun har erfaring med vw/audi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå