Neonex Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Åpnet opp laptopen etter problemer med ssden for å prøve å hard resette cmos batteriet, for å se om det hjalp. (Disken ser ut som den er død). Har altså da ikke noe disk med os som oppfattes av laptopen - prøvde derfor å kjøre en bootdisk for å se om det var mulig å installere firmware osv. I det programmet (både med og uten harddisk i for testingens skyld) oppdaget jeg at touchpaden ikke fungerer. (Vanlig usb mus funket fint). Er dette vanlig pga drivere og slikt hvis man ikke har noe harddisk/os, eller er det større sannsynlighet for at jeg har ødelagt eller knekt noe da jeg var inni maskinen? Lurer litt, da jeg vurderer å bestille ny ssd og reinstallere os, men hvis touchpaden er røket er det kanskje like greit å vurdere ny laptop i stedet ... Er en acer aspire e1-572 (har selvfølgelig prøvd fn + f7) Lenke til kommentar
BlackNeckLiama Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Finner du disken i biosen? Har du prøvd å boote en linuxdistro fra cd eller usb? I denne igjen, så kjører du G-Parted. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Finner du disken i biosen? Har du prøvd å boote en linuxdistro fra cd eller usb? I denne igjen, så kjører du G-Parted. Takk for svar. Finner ikke disken i biosen, nei. Regner ikke med det er noe særlig håp da..Prøvd å koble den til stasjonæren også for å se om den oppdager den, men ingen respons da heller. Endret 26. oktober 2015 av Neonex Lenke til kommentar
BlackNeckLiama Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Du har testet med andre kabler og er sikker på at den får strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå