Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Sender WD MyBook 4TB USB 3.0 ekstern harddisk strøm inn i USB porten på min PC? Denne eksterne harddisken har egen strømforsyning, men jeg vil vite om strømmen stopper "inni" hardisken, eller om den går videre ut i USB porten også. Grunnen til at jeg må vite dette er at jeg har bestilt en intel compute stick og der står det i bruksanvisningen følgende advarsel: "WARNING: Do not power the Intel Compute Stick with the AC power adapter and via a USB port at the same time." Når jeg vet at intel compute stick krever at AC power adapter er tilkoblet intel compute stick hele tiden med strøm i mens man bruker den, så kan jeg ikke bruke noe USB-utstyr som sender strøm gjennom USB porten og inn i intel compute stick. Så det er veldig fint om noen vet svaret på dette spørsmålet for jeg tør simpelthen ikke prøve å koble til harddisken før jeg vet dette sikkert. På forhånd takk for svar. Endret 24. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg tolker det som pennen din skal rett i usb uten strøm fra annet en usb-porten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Jeg tolker det som pennen din skal rett i usb uten strøm fra annet en usb-porten. Takker for forsøket... selv om det var litt på siden av det jeg spurte om... det er en ekstern harddisk med egen strømforsyning, ikke en minnepenn. Endret 24. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nei, harddisken vil ikke føre strøm inn usb-portene, men det var et ærlig forsøk, for slik du beskriver compute-bruken din så gjør du det man ikke skal gjøre, altså ha i støm på computen + sette den i usb-port. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Nei, harddisken vil ikke føre strøm inn usb-portene, men det var et ærlig forsøk, for slik du beskriver compute-bruken din så gjør du det man ikke skal gjøre, altså ha i støm på computen + sette den i usb-port. Man MÅ ha strømforsyningen til Intel Compute Stick koblet i vegguttaket for å garantere nok strøm til at Intel Compute Stick ikke skal skru seg av og ødelegges. Er du helt sikker på at det ikke kommer strøm fra USB porten på Western Digital (heretter WD) ekstern harddisken (med egen strømforsyning), som kan gå inn i USB inngangen på Intel Compute Stick? (Det er å sette strøm på USB inngangen til Intel Compute Stick på samme tid som strømforsyningen til Intel Compute Stick er koblet til Intel Compute Stick man ikke skal gjøre, og som det advares mot fra produsenten.) Endret 24. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Strømmen i den eksterne harddisken går kun til harddisken ja, usb-porten har støm i seg selv og sender bare ut, men ikke nok til å dekke hele harddiskens behov, derav ekstern støm på den og ikke om det var en 2,5" Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Strømmen i den eksterne harddisken går kun til harddisken ja, usb-porten har støm i seg selv og sender bare ut, men ikke nok til å dekke hele harddiskens behov, derav ekstern støm på den og ikke om det var en 2,5" Takker, men for å være heeelt sikker, det er USB porten på Intel Compute Stick som sender ut strøm, ikke USB porten på WD ekstern harddisken som sender ut strøm eller...? Endret 24. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 alle usb-portene på hovedkortet ditt / alle usb-portene i verden sender ut strøm med forskjellig ampere. Det kan aldri gå inn porten, det er 5v + og minus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå